نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 23:16

تشکل‌های مردم نهاد با بیان شاخص‌ها در انتخابات نقش آفرین باشند

قزوین- استاندار قزوین گفت: تشکل‌ها به عنوان مجموعه‌های مردم نهاد اجازه فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی ندارند ولی می‌توانند با ورود غیر مصداقی و بیان شاخص‌ها، در مسیر انتخاب درست نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین عصر یکشنبه در همایش تشکل‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی و مراکز خیریه استان قزوین اظهار داشت: دولت در زمینه تشکل‌های مردم نهاد وظیفه تسهیل گری و حمایت را دارد و سعی می‌شود این وظیفه دولت در استان قزوین به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی افزود: تشکل‌های مردم نهاد و مجموعه‌های مردمی باید در جامعه اغنایی ایجاد کنند که بسیاری از مسئولیت‌ها بر عهده خود مردم است و مردم باید در موضوعات مختلفی نقش آفرینی کنند و دولت هم نقش حمایتی و تسهیل گری را انجام دهد.

اعلایی گفت: در استان قزوین تشکل‌هایی حضور دارند که دامنه اثرگذاری خدمات آنها بسیار فراگیر است که این مهم نشان دهنده غنای مجموعه‌های مردمی در استان است که قابل تقدیر و تشکر می‌باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: ظرفیت‌های فوق العاده انسانی موجود در استان قزوین در کنار سایر ظرفیت‌های این استان زمینه ساز تلاش بیشتر در جهت کسب توفیقات است و به طور طبیعی انتظار از این مجموعه‌ها زیاد است و مجموعه مدیریتی استان هم با تمام توان در کنار آنها خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تشکل‌ها به عنوان مجموعه‌های مردم نهاد اجازه فعالیت‌های ااقتصادی و سیاسی ندارد ولی می‌توانند با ورود غیر مصداقی و بیان شاخص‌ها در مسیر انتخاب درست نقش آفرین باشند و مطالبه گری و تشویق مردم برای حضور در انتخابات را دنبال کنند تا بدین وسیله جامعه به این باور برسد که توجه به انتخابات در سرنوشت مردم تأثیرگذار است.

وی افزود: مؤثرترین نهاد اثرگذار برای آینده کشور مجلس شورای اسلامی است و مجلس از انتخاب مردم شکل می‌گیرد و بی تفاوتی در انتخاب درست بی تفاوتی به آینده و نسل آینده است و به طور قطع هیچ جامعه‌ای به دلیل عدم تأثیرگذاری در آینده مورد تشویق و تعریف قرار نخواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440729

مهمترین اخبار ایران و جهان: