نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 00:17

تشکیل ۲۸۶ پرونده قاچاق کالا و ارز در ایلام

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: در زمینه قاچاق کالا و ارز، تعداد ۲۸۶ پرونده تشکیل شده و به ۲۶۶ پرونده رسیدگی و به نتیجه رسیده است.

علیرضا لطفی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام، بامداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از مهم ترین وظایف سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری همچنین رسیدگی به تخلفات صنفی و رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی و رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز و غیره می باشد.

وی افزود: در ۵ ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۱۷۸۷ پرونده کالا و خدمات به این اداره کل ارجاع شده که ۱۶۱۹ پرونده پس از رسیدگی مبلغ ۱۰۸ میلیارد و ۶۹۸ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۸۰ ریال محکومیت ریالی صادر شده و عملکرد ۹۰/۶ درصد داشتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: در زمینه قاچاق کالا و ارز تعداد ۲۸۶ پرونده تشکیل شده و ۲۶۶ پرونده رسیدگی و به نتیجه رسیده که مبلغ ۸۵۹ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۶۹۰ ریال جریمه صادر شده و ۹۳ درصد عملکرد صورت گرفته است.

وی یادآور شد: تعداد ۱۱۱ پرونده ویژه بهداشت دارو و درمان تشکیل شده و ۹۶ پرونده رسیدگی و مبلغ ۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون ریال محکومیت صادر و عملکرد ۸۶/۵ درصدی در این زمینه داشتیم.

لطفی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف میتوانند با شماره ۱۳۵ تماس گرفته تا کارشناسان به موارد ارسالی رسیدگی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در مجموع  در اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایلام تعداد ۲۰۱۶ پرونده تشکیل شده و مبلغ بیش از ۹۷۰ میلیارد ریال محکومیت صادر شده همچنین ۹۰ درصد عملکرد وجود داشته است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1444973

مهمترین اخبار ایران و جهان: