نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 20:47

حمله فرانسه به پایگاه ارتش نیجر/ ۱۶ زندانی آزاد شدند

شورای نظامی حاکم بر نیجر از حمله ارتش فرانسه به یکی از پایگاه‌های ارتش نیجر و آزاد کردن ۱۶ زندانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شورای نظامی حاکم بر نیجر اعلام کرد که ارتش فرانسه برای آزادی برخی زندانیان که این شورا آنان را تروریست‌های هم‌پیمان فرانسه خوانده به یکی از پایگاه‌های نیروهای مسلح ارتش نیجر حمله کرده است.

شورای نظامی حاکم بر نیجر پس از این هجوم ارتش فرانسه و نقض مرز هوایی نیجر از سوی فرانسه، سطح آمادگی نظامیان خود را به بالاترین سطح ممکن افزایش داد.

در ادامه، شورای نظامی حاکم بر نیجر افزود: ارتش فرانسه با حمله به این پایگاه نیروهای مسلح کشور در منطقه «لیبتاکو گورم» ۱۶ تروریست زندانی را آزاد کرد.

شورای نظامی حاکم بر نیجر مدعی شد: افرادی که فرانسه آنان را آزاد کرده در برنامه‌ریزی حمله به پایگاه‌های نظامی در مناطق مرزی با بورکینافاسو و مالی در غرب کشور شرکت داشته‌اند.

همچنین شورای نظامی نیجر اعلام کرد که هواپیمای مهاجم فرانسوی از انجامنا، پایتخت چاد به هوا خاسته و پس از نقض حریم هوایی نیجر این عملیات را در خاک نیجر به انجام رسانده است.

گفتنی است نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارشنبه ۴ مرداد برابر با ۲۶ جولای، محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری بازداشت و سپس وی را از مقامش برکنار کردند. کودتاچیان نیجر روز جمعه ۶ مرداد برابر با ۲۸ جولای نیز ژنرال چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434573

مهمترین اخبار ایران و جهان: