نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 11:02

اعزام ۸۰ هزار نفر از مازندران برای سفر اربعین

ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از اعزام 80 هزار نفر از مردم استان به سفر اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی پنجشنبه شب در ستاد اربعین استان از نام نویسی ۸۹ هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد.

سلگی گفت: از این تعداد ۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مازندرانی‌های مشتاق زیارت اربعین وجوه خود را واریز و ثبت نامشان را قطعی کردند.

جانشین استاندار در ستاد اربعین مازندران افزود: از این تعداد تاکنون ۷۷ هزار نفر مرز مهران و بقیه مرز خسروی را برای خروج از کشور و عزیمت به کربلا انتخاب کرده اند.

وی همچنین با اشاره به عزیمت ۳ هزار و ۴۱۵ نفر از زائران مازندرانی با هواپیما ادامه داد: افزایش آمار زائران مازندرانی اربعین در سال جاری روند خدمات رسانی به آنها را شدت بخشید.

این مسئول با اشاره به هماهنگی انجام شده برای اختصاص رام قطار برای زائران مازندرانی اربعین افزود: تاکنون هزار و ۱۰۰ نفر از زائران این استان از طریق قطار راهی شده اند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به روند مناسب خدمات رسانی مواکب در کشور عراق اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه مشکلی در روند خدمات دهی به زائران در عراق مشاهده نشده است.

وی، اعزام زائران اربعین را یک حرکت عظیم فرهنگی دانست وافزود: اربعین سند ماندگار عظمت تشیع و عامل اقتدار اسلام ناب در عصر حاضر است.

به گفته وی، امسال ۳۵ موکب از سوی استان مازندران در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین برپا شده است.

سلگی همچنین در جریان سفر به کربلا و نجف ضمن بازدید از مواکب مازندرانی روند خدمت رسانی به زائران را مورد بررسی قرار داد.
منبع: مهر
شناسه خبر: 1479629

مهمترین اخبار ایران و جهان: