نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 23:47

تأمین بیش از ۲۰۰ هزار قلم دارو و ملزومات پزشکی در شلمچه

آبادان - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با آغاز خدمات‌دهی در مرز شلمچه به زائران حسینی، تأمین بیش از ۲۰۰ هزار قلم دارو و ملزومات پزشکی در این منطقه محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زینب جوانمردی عصر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه مشکلی از بابت کمبود دارو در مرز شلمچه وجود ندارد، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان از چندین ماه گذشته با سازمان غذا و دارو کشور برای اختصاص انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) مذاکراتی را انجام داد.

وی ادامه داد: تمامی داروها، سرم‌ها و ملزومات پزشکی مورد نیاز، تأمین، خریداری و در انبار استراتژیک معانت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی شلمچه قرار می‌گیرند.

جوانمردی بیان کرد: اقلام دارو و ملزومات پزشکی از آغاز به کار خدمات‌رسانی در اربعین امسال تاکنون به واحدهای مختلف اعم از داروخانه شبانه‌روزی، فوریت‌های پزشکی، معاونت بهداشت، دفتر پرستاری، درمان و بسیج جامعه پزشکی تحویل داده شده و تعداد یادشده نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: به طور روزانه و مستمر و به منظور جایگزینی داروها و ملزومات مصرف‌شده، این اقلام تأمین می‌شوند.

جوانمردی گفت: دارو و ملزومات موردنیاز داروخانه شبانه‌روزی از ۲۵ مرداد به داروخانه شلمچه انتقال یافت و با تجهیز داروخانه، در شب ۲۵ مرداد، داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه رسماً کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان شلمچه گفت: این داروخانه خدماتش را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز داروخانه براساس نسخه دارویی به زائران به طور رایگان ارائه می‌دهد که تا کنون بیش از پنج هزار نسخه ثبت شده و این تعداد نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است.

جوانمردی بیان کرد: راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی از اربعین سال گذشته آغاز شده که امسال برای اولین بار با اضافه شدن سیستم HIS بیمارستانی و سامانه‌های بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی در داروخانه شلمچه، انباردار و مسئول HIS این معاونت به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج دارو و ملزومات مصرفی و ثبت نسخ در داروخانه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول شبانه‌روز نیروهای پشتیبانی اعم از امور اجرایی، عمومی، خدمات، نقلیه و… برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه فعالیت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479429

مهمترین اخبار ایران و جهان: