نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 16:29

بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت است

مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت یک سازمان خدمت رسان به مردم شریف ایران است و بیش از ۵۰ درصد از مردم ایران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وحید پورشاسب، مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایران در آیین افتتاح ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان لنجان اظهارداشت: سازمان بیمه سلامت یک سازمان خدمت رسان به مردم شریف ایران است و بیش از ۵۰ درصد از مردم ایران تحت پوشش بیمه سلامت هستند. 

وی حذف دفترچه های درمانی را اقدام بزرگ دولت سیزدهم برشمرد و افزود: این اقدام با صرفه‌جویی مالی، پیش زمینه تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران است.

پورشاسب با اشاره به اینکه بیشتر ساختمان‌های شهرستان‌های بیمه سلامت در کشور استیجاری بود، گفت: با همت مدیران بیمه سلامت، نهضت ساخت سازمان های ملکی شروع شده است.

مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: امسال بیشترین افتتاح ساختمان‌های بیمه سلامت در استان اصفهان است، و روحیه جهادی مدیران جوان مانند دکتر صفاری از خصیصه های دولت مردمی سیزدهم است.

  محمدحسین صفاری مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان نیز در این آیین اظهارداشت:  در دولت سیزهم اقدامات شاخصی از جمله تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص وصعب العلاج، پوشش بیمه درمان ناباروری و پوشش همگانی رایگان ۵ دهک اول جامعه در سازمان بیمه سلامت انجام شد، که این اقدامات با حمایت مجلس شورای و با همدلی دولت و مجلس صورت پذیرفت.

وی همدلی و همراهی فرماندار و مدیران شهرستان لنجان برای ساخت این اداره را نمونه دانست و افزود: متاسفانه کارخانه ذوب آهن اصفهان با آلایندگی بسیار، دین بزرگی نسبت به سلامت مردم این استان بر عهده دارد، نه تنها مسئولیت خود را در این زمینه انجام نداده بلکه بدهکاری های مالی گسترده به مجموعه بیمه سلامت دارد.

صفاری هدف سازمان بیمه سلامت را خدمت به قشر ضعیف‌تر جامعه برشمرد و اظهارداشت: رضایت رهبر معظم انقلاب از شاخص بیمه در پیام نوروزی ایشان مدال افتخار مجموعه بیمه است.

همزمان با آغاز هفته دولت، ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان لنجان با حضور مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایران و مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان و جمعی از مسؤولان محلی به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان در زمینی به مساحت ۴۳۰ مترمربع و زیربنای ۴۵۱ مترمربع با ۵۸ میلیارد ریال ساخته شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466573

مهمترین اخبار ایران و جهان: