نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 08:15

پخت و توزیع روزانه ۸ هزار قرص نان در موکب العباس (ع) کاشان

کاشان - مدیر موکب العباس (ع) کاشان از پخت و توزیع بیش از هشت هزار قرص نان در این موکب خبر داد.

احمد کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: موکب العباس (ع) کاشان تنها موکب از شهرستان کاشان است که در شهر نجف اشرف مستقر است.

وی با اشاره به اینکه این موکب به تمام زوار ایرانی و غیرایرانی اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین خدمات می‌دهد، ابراز داشت: خدمات این موکب از ۱۰ ماه صفر آغاز شده و در صورت وجود زائر تا یک روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد.

مدیر موکب العباس (ع) کاشان با اشاره به اینکه این موکب برای دومین سال پیاپی است که در شهر مقدس نجف به زوار حسینی خدمات می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه در شهر نجف موکب کمتری برای پذیرایی از زوار اربعین وجود دارد تصمیم بر این گرفتیم که این موکب را در این شهر برپا کنیم.

وی از پخت روزانه هشت هزار قرص نان در این موکب خبر داد، افزود: نان‌های پخت شده علاوه بر اینکه برای پذیرایی از زوار حسینی مستقر در موکب العباس (ع) استفاده می‌شود در صورت درخواست برای مواکب دیگر نیز ارسال می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه در این موکب بیش از ۱۵ هزار پرس غذا طبخ و بیت زوار توزیع می‌شود، تصریح کرد: تمام هزینه‌های این موکب توسط خیرین تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این موکب ۸۰ خادم مشغول خدمت به زوار حسینی هستند، خاطرنشان کرد: این خدام به صورت شبانه روزی به زوار امام حسین (ع) خدمت می‌کنند.

مدیر موکب العباس (ع) کاشان تاکید کرد: این موکب در خیابان منتهی به صحن حضرت فاطمه (س) و جنب کنسولگری ایران در شهر نجف اشرف قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487529

مهمترین اخبار ایران و جهان: