نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 10:33

رونمایی کره شمالی از زیردریایی هسته ای جدید

کره شمالی از ساخت یک زیردریایی هسته ای تاکتیکی خبر داد و کیم جونگ اون رئیس این کشور اعلام کرد که این آغاز تسلیح هسته ای نیروی دریایی در آینده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، پیونگ یانگ از یک زیردریایی هسته‌ای تاکتیکی جدید با حضور «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی رونمایی کرد.

کیم جونگ اون در مراسم رونمایی از این زیردریایی گفت که زیردریایی هسته‌ای تاکتیکی جدید بخشی از تلاش‌ها برای پیشبرد تسلیحات هسته‌ای برای نیروی دریایی در آینده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، این زیردریایی قادر است برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای این کشور در زیر آب حمله هسته‌ای انجام دهد.

این خبرگزاری افزود: "مراسم رونمایی از این زیردریایی، آغاز فصل جدیدی برای تقویت قدرت دریایی کره شمالی است.

رئیس کره شمالی چند روز پیش خواستار تقویت قدرت دریایی این کشور شد و هشدار داد که آب‌های شبه جزیره کره مملو از خطر جنگ هسته‌ای است.

کره شمالی در اوایل سپتامبر تمرین‌هایی را برای شبیه سازی یک حمله هسته‌ای تاکتیکی در پاسخ به تمرین‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام داد و دو موشک بالدار راهبردی دوربرد با کلاهک‌های شبیه سازی کلاهک هسته‌ای پرتاب کرد.

پیونگ یانگ تاکید کرده است که سطح «بی تدبیری و هیستری تقابل خطرناک» که اخیراً آمریکا از خود نشان داده، به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489573

مهمترین اخبار ایران و جهان: