نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 16:45

کشف تخلف عرضه خارج از شبکه شکر دولتی

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تخلف عرضه خارج از شبکه شکر دولتی کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شکر یکی از اقلام اساسی در بخش کشاورزی است که مواد اولیه خیلی از کالاها به شمار می‌رود. قیمت این کالا در بازار بین ۲۸ تا ۳۵ هزار تومان بوده که عنوان می‌شود امسال سهمیه بخش صنایع کاهش یافته است.

تنظیم بازار کالاهای اساسی یکی از مأموریت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است. مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از کشف عرضه خارج از شبکه شکر خبر داد و گفت: طی یک مأموریت مشترک بین بازرسان این وزارتخانه در دو استان خراسان شمالی و تهران، تخلف توزیع خارج از شبکه شکر با ارز دولتی کشف و منجر به تشکیل پرونده قضائی شد. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، امرالهی افزود: بازرسان ما در استان خراسان شمالی طی بررسی سامانه‌های هوشمند جامع تجارت و انبارها، عرضه خارج از شبکه ۸ میلیون کیلوگرم شکر تصفیه شده را کشف کرده‌اند.

وی تاکید کرد: این کارخانه متخلف باید شبکه توزیع این شکر را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ثبت می‌کرد اما از این کار امتناع کرد؛ پس از اتمام مهلت داده شده پرونده این تخلف از خراسان شمالی به بازرسان تهران ارجاع داده شد.

این مقام دولتی ادامه داد: بازرسی تهران طی چند مرحله احضار موفق به کسب مدارک نشد و در نهایت منجر به صدور گزارش بازرسی به شعبه ۱۷ تعزیرات حکومتی به میزان جریمه ۱۴۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: به دلیل این که ارز دولتی به این کالا اختصاص می‌یابد، باید شبکه توزیع و فروش آن مشخص شده باشد و در سامانه‌های جامع تجارت و انبارها کلیه عملیات انبارش و فروش محصول ثبت و ضبط شود؛ بازرسان با نظارت بر سامانه‌ها در صورت مشاهده عدم ثبت، به عنوان عرضه خارج از شبکه و تبصره ۴ ماده ۱۸ با متخلف برخورد خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر در برخی فروشگاه‌ها برای جلوگیری از قاچاق و توزیع خارج از شبکه در فروش شکر محدودیت‌هایی اعمال می‌شود و هر فرد نمی‌تواند شکر با حجم بالا خریداری کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485073

مهمترین اخبار ایران و جهان: