نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 21:43

اندیشکده آتلانتیک: تحویل تانک «آبرامز» به اوکراین حرکت نمادین است

یک اندیشکده آمریکایی نوشت، تحویل 31 تانک «آبرامز» به اوکراین چیزی بیش از یک حرکت نمادین نیست و ورود این تانک‌ها به میدان نبرد اوکراین روند جنگ را تغییر نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» روز شنبه در تحلیلی در خصوص تحویل تانک‌های آمریکایی «آبرامز» به ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه آن را «اقدامی نمادین» خواند.

اندیشکده شورای آتلانتیک در بخشی از این تحلیل نوشت، تانک‌های آبرامز اوکراین قابلیت‌های فنی برای پیشروی در میدان های رزم را دارند، اما چالش‌های لجستیکی را نباید دست‌کم گرفت.

بر اساس این گزارش، تانک آبرامز به دلیل مصرف سوخت بالا بدنام است و بنابراین برد عملیاتی آن محدود خواهد شد. در همین حال، تمام تانک‌های غربی اوکراین از مهمات متفاوتی استفاده می‌کنند و دردسرهای خاص خود را دارند.

برخی معتقدند که تحویل ۳۱ تانک آبرامز به اوکراین چیزی بیش از یک حرکت نمادین نیست. ورود تانک‌های آبرامز به میدان نبرد اوکراین روند جنگ را تغییر نخواهد داد. با این حال، تانک‌های آبرامز در کنار سایر تانک‌های جنگی پیشرفته‌ای که اخیرا تحویل داده شده‌اند، می توانند به اوکراین کمک کنند.

روسیه به طور مکرر ارسال تسلیحات غرب به اوکراین را محکوم می‌کند و تاکید دارد  این تسلیحات تغییری در تحقق اهداف روسیه در اوکراین ایجاد نمی‌کند و تنها به طولانی شدن جنگ اوکراین و رنج مردم این کشور می‌انجامد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اوایل سال جاری میلادی در خصوص ارسال تانک‌های آبرامز گفته بود که کشورهای غربی در خصوص تاثیرات این تانک‌ها بر نتیجه جنگ اوکراین اغراق می‌کنند و این در حالی است که این تجهیزات نیز مانند دیگر تجهیزات دیگر در نبرد با روسیه منهدم خواهد شد و آتش خواهد گرفت.

 در روزهای گذشته نیز یک مقام ارشد دولت اوکراین  گفت که  تاسیسات تولید مهمات اوکراین از ترس حملات روسیه به خارج از کشور منتقل شده است. «آلکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت که پس از حملات موفق روسیه به تاسیسات تولید مهمات، اوکراین برخی از قابلیت‌های تولید مهمات خود را به خارج از کشور منتقل کرده است.

وی بدون اشاره به نام کشور دیگر گفت: «آنچه می‌توانم بگویم این است که متاسفانه موشک‌های روسیه به محل مونتاژ این موشک‌ها برخورد کرد. اکنون ما بخش خاصی از تولید را به خارج از کشور منتقل کرده‌ایم.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520829

مهمترین اخبار ایران و جهان: