نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 15:55

مدعیان حقوق بشر در مورد ایران آدرس غلط می‌دهند

بوشهر- دادستان کل کشور اجرای قصاص را یک حکم الهی دانست و گفت: مدعیان حقوق بشر در مورد ایران آدرس غلط می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد ظهر چهارشنبه در آئین آزادی سه محکوم متهم به قصاص از زندان بوشهر اظهار داشت: ایران اسلامی به عنوان مستقل‌ترین کشور جهان است و هیچ کشوری دخالتی در تصمیمات این کشور ندارد.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در همه صحنه‌ها باعث شده تا دشمن به اهداف خود نرسد خاطرنشان کرد: مردم در دوران دفاع مقدس در زیر بمباران هم پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و از استقلال سیاسی کشور دفاع کردند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه استکبار جهانی با روش‌های مختلف برای توقف کشور ما تلاش کرده است افزود: امسال نیز تلاش دارند که مردم در انتخابات شرکت نکنند ولی ایران در انتخابات ۱۱ اسفند امسال حماسه‌ای دیگر خلق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قصاص یک حکم الهی، قرآنی، مترقی و علم حقوق بشر است تصریح کرد: یکی از اتهامات دشمنان علیه نظام اسلامی ایران اجرای این حکم الهی است؛ در حالی که نظام و حکومت در قصاص هیچ دخالتی ندارد و اولیای دم تصمیم می‌گیرد.

موحدی با اشاره به اینکه بارها پای چوبه دار قاتل با رضایت اولیای دم بخشیده شده است اضافه کرد: مدعیان حقوق بشر آدرس اشتباهی به بشریت می‌دهند و دنبال این هستند نگذارند احکام نورانی اسلام در جهان شناخته شود.

وی با اشاره به آزادی سه محکوم به قصاص در زندان مرکزی بوشهر با رضایت خانواده‌های مقتول گفت: آزادی محکومان به قصاص یک معروف بزرگ است که این خانواده‌ها بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که قاتل را از قصاص نجات دهند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: برای اولیا دم که توانسته‌اند چنین تصمیمی بگیرند یک نعمت الهی است چون هر کس قادر نیست چنین تصمیمی بگیرد.

وی با بیان اینکه این مهم، عمل کردن به حکم قرآن است، افزود: حکم اولیه آنها اجرایی شدن قصاص است ولی در سوره‌های قرآن کریم موضوع عفو را برای اولیا دم پیشنهاد می‌کند و امروز اولیا دم این سه خانواده چنین توفیقی پیدا کردند قطعاً ذخیره دنیا و آخرت آنها خواهد بود.

در این آئین سه محکوم به قصاص با حضور دادستان کل کشور، مسئولان قضائی و زندان‌های استان بوشهر، با تلاش شورای حل اختلاف زندان و گذشت اولیا دم پس از ۶ تا ۸ سال حبس، از قصاص رهایی یافتند و به زندگی خود بازگشتند.

دیدار چهره به چهره با زندانیان با دادستنان کل کشور از دیگر برنامه‌ها بود که مشکلات مددجویان در زندان مرکزی بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464129

مهمترین اخبار ایران و جهان: