نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 00:12

پروژه‌های هفته دولت نقش مهمی در توسعه شهرستان دیلم دارند

بوشهر- معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان دیلم گفت: افتتاح و بهره برداری از پروژه‌ها و اقدامات انجام شده هفته دولت نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان دیلم در آینده نزدیک خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین خلیجی چهارشنبه شب در مراسم شب شعر عاشورایی در جمع هنرمندان دیلم ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت (رجایی و با هنر) و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و آرزوی قبولی عزاداری همه مسلمین و شیعیان، بویژه مردم شریف و ولایتمدار شهرستان دیلم اظهار داشت: این هفته نماد وحدت بین مردم و دولت انقلابی است که این وحدت، سرافرازی و پیشرفت و اقدار ایران اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان دیلم افزود: در سفر پر خیر برکت استاندار بوشهر به شهرستان دیلم ۹۰ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی آن در شهرستان دیلم آغاز شد، که زمینه ساز توسعه و پیشرفت را مهیا خواهد کرد.

خلیجی با اشاره به اینکه افتتاح و عملیات اجرایی این ۹۰ پروژه با هفت هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است، افزود: پروژه‌های نوید بخشی در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان دیلم آغاز شده است که در ترقی و توسعه بنادر نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی راه اندازی باند دوم محور دیلم و گناوه را یکی از مطالبات جدی و به حق مردم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از محورهایی که باعث اتفاقات و ایجاد حوادث تلخ را در شهرستان رقم می‌زد، همین محور بود که با حمایت‌های مجموعه دولت، به مناسبت هفته بابرکت دولت به زیر بار ترافیک رفت و در آینده نزدیک با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح خواهد شد.

خلیجی به نگاه دولت سیزدهم در حوزه مسکن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم و پیگیر دیگر دولت در قالب طرح نهضت ملی مسکن را واگذاری هزار قطعه زمین به هزار خانواده دیلمی عنوان کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان دیلم در ادامه به سفر ریاست جمهوری به شهرستان عسلویه اشاره کرد و بیان داشت: فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی، جنوبی‌ترین فاز این میدان بود که احداث و بهره‌برداری از آن به دلیل خلف وعده و نقض تعهدات مکرر شرکت‌های خارجی بیش از ۲۰ سال به طول انجامیده بود.

و ی ادامه داد: پس از روی کار آمدن دولت مردمی، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه که مرز مشترک این میدان عظیم گازی با کشور قطر نیز بود به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار، در صدر توجهات دولت و وزارت نفت قرار گرفت و با تکیه بر توان داخلی، پس از ۲ سال تلاش و مجاهدت، عملیات تولید گاز در آن رسماً افتتاح شد.

خلیجی مجموعه اقدامات انجام شده در دولت را زمینه ساز آبادانی ایرانی قوی دانست و به اعتماد جوانان ایران و استفاده از متخصصین داخلی را در سفر آیت الله رئیسی در دیدار با مردم عسلویه و تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی اشاره کرد که رئیس جمهور تکمیل این فاز را یکی از دستاوردهای بسیار بزرگ متخصصان ایرانی دانست و یک افتخار آفرینی با اراده جوانان ایرانی و پولادین عنوان کرد و این را نشان از ایجاد امید آفرینی در دل مردم برای پیشرفت و توسعه کشور برشمرد.

وی در پایان با اشاره به فرمایش رئیس جمهور که بیان داشت ما کشور رو به لبخند و اخم دیگران گره نمی زنیم گفت: این سخن رئیس جمهور منبعث از فرمایش شهید سلیمانی است که فرمود ما ملت امام حسینیم چرا که مردمی که زیر بیرق امام حسین رشد کرده‌اند به هیچ وجه زیر بار حرف زور نخواهند رفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477973

مهمترین اخبار ایران و جهان: