نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 16:49

نمایندگان استان قزوین در مجلس بر اجرای قوانین نظارت کنند

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه نمایندگان استان قزوین در مجلس به رسالت اصلی خود یعنی نظارت بر قانون توجه کنند، گفت: نمایندگان قزوین در مجلس اجازه ندهند قانون در استان نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار کرد: یکدیگر را به تقوا سفارش می‌کنیم و همدیگر را برای یک زندگی با تقوای الهی یاری کنیم.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام رضا (ع) افزود: به گونه‌ای در کنار مردم زندگی کنیم که هر وقت که نزد ایشان می‌رویم بتوانیم بگوییم گره‌ای از کار مردم را باز کرده‌ایم.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله لبنان در آزادسازی جنوب این کشور ادامه داد: این حرکت آغاز پیروزی‌های جبهه مقاومت و شکست‌های رژیم صهیونیستی بود.

وی با اشاره به نزدیکی سالروز رحلت امام خمینی (ره) بیان کرد: امام (ره) نشان داد ایستادگی در برابر دشمن و ظالم با اتکاء و ایمان به خداوند نتیجه‌ای جز پیروزی به برای انسان به دنبال نخواهد داشت.

آیت الله عابدینی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس اظهار کرد: وظیفه اصلی نمایندگان قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است.

وی با بیان اینکه از نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به رسالت اصلی خود یعنی نظارت بر قانون است به طور صحیح توجه کنند، تصریح کرد: نمایندگان مردم قزوین در مجلس اجازه ندهند قانون در استان قزوین نادیده گرفته شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در گذشته برخی مفاسد و اقدامات خلاف قانون در استان قزوین صورت گرفت و انتظار داشتیم کمیسیون اصل ۹۰ مانع شود، ادامه داد: این انتظار از رئیس کمیسیون اصل نود در آن سال‌ها که از قضا نماینده قزوین نیز بودند وجود داشت که مانع بروز این تخلف شوند.

وی ادامه داد: ما با تشکر از زحمات نمایندگان مردم قزوین در مجلس انتظار داریم این نمایندگان در احیای حقوق مردم و نظارت بر اجرای قوانین و یا آن جاهایی که قانون نادیده گرفته می‌شود دقت لازم را داشته باشند.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از موشک خرمشهر ادامه داد: ویژگی‌های این موشک که منحصر به فرد است دشمن را به وحشت انداخته است.

وی گفت: برد دوهزار کیلومتری این موشک، قابلیت نقطه زنی، رادارگریزی و وزن ۱۵۰۰ کیلویی کلاهک آن باعث ترس و وحشت رژیم صهیونیستی شده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن فصل گرما بر صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله آب و برق تاکید کرد و افزود: سال گذشته ما وضع آبی خوبی نداشتیم و امسال وضعمان از سال گذشته هم سخت‌تر است

وی در پایان با گلایه از وضعیت نان در استاان قزوین ادامه داد: همه مسئولین و حتی نانوایان باید تلاش کنند تا نان با کیفیت و سهولت به دست مردم برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1239429

مهمترین اخبار ایران و جهان: