نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 15:50

صنایع‌دستی، خانواده‌محور و نوعی اقتصاد فرهنگی است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، صنایع‌دستی را خانواده‌محور و یک نوع اقتصاد فرهنگی عنوان کرد که می‌تواند با مسئولیت اجتماعی ارتباط خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست شورای راهبردی رویداد مسوولیت اجتماعی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف و معاونان و مدیرانی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف تشکیل شورای راهبردی موسسه چند منظوره مسئولیت اجتماعی سلامت ایران امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در عمارت تاریخی کوشک برگزار شد.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست با قدردانی از تشکیل این شورا، گفت: صنایع‌دستی خانواده‌محور و نوعی اقتصاد فرهنگی است و می‌تواند با مسئولیت اجتماعی ارتباط خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما باید از صاحب نظران و کارشناسان در خصوص مسئولیت اجتماعی در زمینه ساخت صنایع‌دستی استفاده کنیم.

شیدا مهنام، مدیرعامل موسسه مسئولیت اجتماعی سلامت ایران درباره اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت فعالانه جامعه براى حل دغدغه اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی صحبت کرد و توضیحاتی را در خصوص پیشنیه، اهداف و چشم‌انداز و برنامه‌های آینده این موسسه ارائه کرد.

وی افزود: داشته ها و ظرفیت‌های داخلی ما باید الگوسازی شود. از سازمان‌های بین‌المللی تشکر می‌کنم که به ما کمک خواهند کرد از خروجی های این رویداد در فضاهای بین‌المللی استفاده کنیم. همه ما باید احساس دغدغه‌مندی زیادی نسبت به ابنیه‌های تاریخی داشته باشیم.

سعدالله نصیر قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی سخنران بعدی این همایش با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در زمینه مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها نقش مهمی در تربیت انسان‌هایی دارند که در زمینه مسئولیت اجتماعی فعالیت می کنند. از سوی دیگر علم و دانش در زمینه مسئولیت اجتماعی تعیین کننده است. علم و دانش باید مسئولیت اجتماعی تولید کند.

وی تصریح کرد: همه دانشگاه‌های کشور باید موضوع مسئولیت اجتماعی را در دستور کار قرار بدهند و این موضوع در آینده باید مورد توجه دانشگاه هایی قرار داشته باشند که بخش عمده علم کشور را تولید می‌کنند.

در ادامه این نشست علاءالدین بروجردی نماینده ادوار مجلس، آتوسا مومنی رئیس مرکز میراث ناملموس تهران و فرهاد خاکی‌پور مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز به بیان نظر و صحبت‌های خود پرداختند و در پایان نشست درباره انتخاب رئیس شورای راهبردی رایزنی و مقرر شد در نشست بعدی این موسسه رئیس شورای راهبردی انتخاب و معرفی شود.

همچنین در این نشست اهداف، چشم‌انداز و چگونگی فعالیت شورای راهبردی این موسسه بررسی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194873

مهمترین اخبار ایران و جهان: