نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 11:31

آغاز رزمایش ناوگان روسیه در دریای ژاپن+ فیلم

وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش 15 روزه ناوگان عملیاتی روسیه در آب‌های دریای ژاپن و دریای اوخوتسک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) از آغاز آغاز رزمایش عملیاتی 15 روزه ناوگان روسیه در آب‌های دریای ژاپن و دریای اوخوتسک که تا 20 ژوئن (30 خرداد ماه) ادامه دارد، خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در پیامی که در صفحه تلگرام خود منتشر کرده است، نوشت: «بیش از 60 کشتی جنگی و کشتی پشتیبان و حدود 35 هواپیمای نیروی دریایی، نیروی ساحلی و بیش از 11 هزار نظامی در رزمایش نیروهای ناوگان اقیانوسیه مشارکت دارند».

 

 

این دومین بار است که روسیه در دریای ژاپن رزمایش برگزار می‌کند و پیش از این نیز اوایل اردیبهشت ماه، منابع رسانه‌ای از برگزاری رزمایش ضد زیر دریایی ناوگان روسیه در «دریای ژاپن» خبر دادند.

آن رزمایش با مشارکت ناوگان روسیه در اقیانوس آرام  و حضور  ناوشکن ضد زیردریایی «آدمیرال تریبوتس» در دریای ژاپن برگزار شد.

تنش‌ها بین ژاپن و روسیه در ماه‌های اخیر افزایش یافته و دلیل آن حمایت ژاپن از اوکراین پس از آغاز درگیری‌ها در این کشور است. ژاپن و روسیه درگیر یک مناقشه ارضی چند دهه‌ای نیز هستند. ژاپن ادعای مالکیت جزایر کوریل جنوبی را که توکیو آن‌ها را «سرزمین‌های شمالی» می‌نامد، دارد. این اختلاف به پایان جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد، زمانیکه نیروهای شوروی سابق آن‌ها را تصرف کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1262873

مهمترین اخبار ایران و جهان: