نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 15:43

سیاسی کاری و جناح بازی از عرصه آموزش و پرورش برچیده شود

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در عرصه حساس آموزش و پرورش باید جناح بازی و سیاست بازی برچیده شود تا کارها با شایسته سالاری پیش برود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر یکشنبه در دیدار و تجلیل از فرحناز خوشنویس مدیر سابق مدرسه ام‌البنین (س) اردبیل اظهار کرد: شایسته سالاری در امر تعلیم و تربیت امری ضروری است و نباید سرنوشت فرزندان کشور را به دست سیاست و جناح بازی داد.

وی خاطرنشان کرد: مردم حاضرند هر هزینه‌ای بپردازند تا فرزندانشان به درجات رفیع دست یابند و این امر زمانی محقق می‌شود که درآموزش و پرورش، جناح بازی و سیاست بازی برچیده شود و کارها با شایسته سالاری پیش برود.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، تصریح کرد: معلمان و دانش آموزان باید در ایجاد مراکز علمی و تربیتی موفق تلاش کنند.

عاملی ادامه داد: فرزندان مردم در دست‌های ما امانت هستند و این فخر و شرف انقلاب اسلامی است که امانت را به جایگاه خود برساند و ملت حاضر هستند هر هزینه‌ای بپردازند تا فرزندانشان درست تربیت شوند و به درجات رفیع دست یابند.

وی ادامه داد: این امر زمانی محقق می‌شود که در عرصه حساس آموزش و پرورش، جناح بازی و سیاست بازی برچیده شود و کارها با شایسته سالاری پیش برود.

امام جمعه اردبیل به نقش معلمان در پیشرفت و توسعه جامعه اشاره کرد و گفت: معلمان ولی نعمتان اصلی ما در جامعه هستند و این حرف، یک تعارف و تشریفات نیست بلکه در واقع در انتهای هر خط فضیلت و پیشرفتی، یک معلم با عزت و عظمت قرار گرفته است.

عاملی افزود: جامعه ما وامدار معلمان هستند و جایگاه این قشر، جایگاهی قدسی است و باید نگاه ما به این جایگاه ویژه باشد و برای اینکه از ناحیه جامعه به تلاشگران در سنگرهای تعلیم و تربیت ادای دین کنیم امروز به نمایندگی از مردم در منزل این معلم حضور یافته ام.

وی ادامه داد: دنیا و آخرت ما به معلمان دارای انفاس مبارک بسته است و در شورای فرهنگ عمومی استان تصمیم گرفته ایم معلمانی که خوشنام بوده و شاهکار آفریده اند و آثار ماندگاری دارند را یاد کنیم و به دیدار آنها برویم و عرض ادب به محضر آنها برای ما مایه شرف و افتخار است.

امام جمعه اردبیل گفت: ما شاهکار مدیریت خانم خوشنویس را در مدرسه ام‌البنین مشاهده کرده ایم و خیلی از والدین و خانواده‌ها آرزو داشتند که فرزندانشان در آن مدرسه آموزش ببینند و امروز نیز در حسرت روزهای مدیریت این خانم معلم هستیم و ایشان به عرصه مدیریت و آموزش و پرورش عزت بخشیده بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 947873

مهمترین اخبار ایران و جهان: