نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 11:37

تظاهرات معلمان در پرتغال برای افزایش حقوق+فیلم

ده‌ها هزار نفر از معلمان و کادر آموزشی در پرتغال در اعتراض به وضعیت اقتصادی در لیسبون پایتخت این کشور تظاهرات کرده و خواستار افزایش دستمزد شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تظاهرات اخیر در کشورهای اروپایی در اعتراض به بالا رفتن هزینه‌های زندگی همچنان خبرساز است و حالا نوبت به معلمان کشور پرتغال رسیده که با برپایی تظاهرات به وضعیت جاری اعتراض کنند.

منابع رسانه‌ای از لیسبون پایتخت پرتغال خبر دادند، ده‌ها هزار نفر از معلمان و دیگر اعضای کادر آموزشی در پرتغال روز شنبه (دیروز) با برپایی تظاهرات خواستار افزایش حقوق و دستمزد و بهتر شدن شرایط کاری خودشان شدند.

به گزارش رویترز، تظاهرات معلمان در پایتخت پرتغال فشار مضاعفی روی دولت این کشور قرار داده است چرا که دولت پرتغال در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران «هزینه زندگی» در این کشور است.

بنا بر آمار پلیس پرتغال، حدود هشتاد هزار معترض در تظاهرات روز شنبه در لیسبون پایتخت این کشور شرکت کردند.

معلمان و دیگر کادر آموزشی پرتغال در تظاهرات خود شعارهایی علیه وضعیت موجود اقتصادی در این کشور سر دادند. «برای بانک‌ها میلیون‌ها ( دلار) هست، برای ما فقط چند پِنی است»، یکی از این شعارها بوده است.

 

 

به نوشته رویترز، یک سال پس از آنکه «آنتونیو کاستا» نخست‌وزیر سوسیالیست اکثریت پارلمان را به دست آورد، او با کاهش محبوبیت و اعتراضات خیابانی نه تنها از سوی معلمان، بلکه از سوی دیگر متخصصان مانند پزشکان مواجه است.

«اتحادیه همه متخصصان آموزش و پرورش» پرتغال از دولت خواسته است که دستمزد معلمان و پرسنل مدارس را به حداقل ۱۲۰ یورو (۱۳۰ دلار) در ماه افزایش دهد.

معلمان در پرتغال شکایت دارند که آنها کمترین میزان دستمزد در میان کارمندان دولتی را می‌گیرند که به این معنی است که وضعیت مالی آنها پس از افزایش اخیر تورم به بالاترین میزان خود در ۳۰ سال اخیر بدتر شده است.

طبق گزارش رویترز، کمترین میزان دستمزد ماهیانه معلمان در پرتغال حدود ۱۱۰۰ یورو است و بیشترین میزان حقوق معلمان ارشد، به بیش از دو هزار یورو می‌رسد.

«ایزابل پسوآ» معلم علوم و زیست شناسی که در تظاهرات لیسبون حضور داشت، گفت: «برای سال‌ها، آنها (سیاستمداران) ما را ساکت کردند. از نظر حقوق به شرایط بهتری نیاز داریم، این غیرقابل قبول است که پیشرفتی در شغل خود نداشته باشیم».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1004473

مهمترین اخبار ایران و جهان: