نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 11:44

نائینی: حماسه ۹دی کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد

رئیس ستاد یوم الله نهم دی گفت: حماسه نهم دی‌ماه کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد که اگر همه قدرت‌های سیاسی جهان در مقابل نظام اسلامی بایستند، این نظام قادر است با پشتوانه مردمی در مقابل آنها بایستد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی محمد نائینی رئیس ستاد یوم الله نهم دی امروز چهارشنبه ( ۷ دی) در نشستی خبری تشریح برنامه‌های مراسم‌های بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی، گفت: سلام بر ارواح طیبه شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، شهیدان دفاع مقدس، جبهۀ مقاومت و امنیت و شهیدان اخیر در جنگ ترکیبی و ۴۰۰ شهید گمنام که دیروز تشییع شدند. سلام و درود ویژه خداوند بر سید شهیدان جبهه مقاومت سردار سپهبد پاسدار شهید؛ حاج قاسم سلیمانی ایام شهادت سیده زنان دو عالم و مظهر همه فضیلت‌ها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت عرض می‌کنم. حضرت زهرا (س) الگوی جهاد تبیین و روشنگری در دفاع از ولایت و نظام اسلامی هستند. وقتی ولایت از مسیر درست آن خارج شد. حضرت زهرا (س) به لحظه و با تمام قدرت به میدان آمدند و از ولایت الهی دفاع کرد و در این راه به شهادت رسیدند. او اولین مجاهده شهیده تبیین حقیقت غدیر است. 

 نائینی تصریح کرد: در مقاطعی از تاریخ رخدادهای عظیمی اتفاق می افتد که آن رخداد به یک هویت در امتداد زمان تبدیل می شود. شگفتی ساز و تاریخ ساز می شود. آن روز را از روزهای دیگر متفاوت و به روز تجلی قدرت الهی تبدیل می‌کند. اتفاقی که در آن‌ روز می افتد، آن قدر زنده، مؤثر، الهام بخش و دارای امتداد تأثیر و ماندگاری است که نه تنها قابل کتمان و فراموش‌ شدن نیست، بلکه به یک حقیقت برکشیده و بالنده در تاریخ تبدیل می‌شود.  

 رئیس ستاد یوم الله نهم دی گفت: حماسه نهم دی در سال ۸۸ یک نمونه برجسته و یک پرچم به اهتزاز در آمده در تاریخ انقلاب اسلامی است. همچنان الهام بخش و یک چراغ پرفروغ است. حماسه نهم دی در زمان خودش بی بدیل و منحصر بفرد بود. با هیچ تظاهرات ما قبل خود قابل‌ مقایسه نبود، همه ویژگی ها و معارفی که در نهم دی ۸۸ متولد شد، متعلق به همان شرایط بود، یک اقدام فوق العاده کارساز و در شرایط خود کاملا به لحظه و برای امروز، آینده و تاریخ درس آموز و الهام بخش شد.

وی افزود: در شرایطی که دشمن همه داشته ها و ظرفیت های خود را برای براندازی نرم به صحنه آورد. واکنش فراگیر، خودجوش و عاشورایی مردم ایران همه محاسبات دشمن را درهم ریخت و کشور را از یک خطر جدی عبور داد. حماسه نهم دی‌ماه کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد که اگر همه قدرت‌های سیاسی جهان در مقابل نظام اسلامی بایستند، این نظام قادر است با پشتوانه مردمی در مقابل آنها بایستد و اهداف خود را به‌پیش ببرد.

رئیس ستاد یوم الله نهم دی گفت: در حماسه نهم دی قدرت انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمن آشکار شد، تئوری‌ کودتای رنگی، رنگ باخت، حماسه نهم دی؛ واکنش قاطع و بموقع نسبت به هتک حرمت عاشورا و ارزش‌های دینی و سیاسی بود، تجلی قدرت الهی و مردمی در حمایت کامل از رهبری، ولایت فقیه و نظام دینی بود.

تکمیل می‌شود...

منبع: فارس
شناسه خبر: 940029

مهمترین اخبار ایران و جهان: