نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 19:08

شناسایی 160 هزار زوج نابارور در خراسان رضوی

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۶۰ هزار زوج نابارور در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی شناسایی شده‌اند که با ادامه روند نرخ پایین باروری و افزایش نازایی، پنجره جمعیتی استان و کشور طی سال‌های آینده بسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ایوب توکلیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای افزایش جمعیت باید در سطح کلان کشور در موضوع ناباروری برنامه‌ریزی‌های جدی صورت گیرد، اظهار کرد: در این راستا افتتاح مرکز ناباروری میلاد در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد همزمان با دهه فجر امسال از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه به شمار می رود.

وی افزود: همچنین در راستای ارتقای خدمات حوزه ناباروری، دستگاه لقاح مصنوعی به عنوان یکی از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه ها در حوزه درمان ناباروری برای مرکز ناباروری میلاد خریداری شده است تا زوجین نابارور با تعرفه دولتی از خدمات آن بهره مند شوند.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: هم اکنون پنج مرکز درمان ناباروری شامل چهار مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1010973

مهمترین اخبار ایران و جهان: