نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 21:43

افزایش ۴۰ درصدی فضاهای ورزشی مدارس

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۰ درصد به ظرفیت فضاهای ورزشی دانش‌آموزان کشور با اجرای طرح شهید سلیمانی و احداث و بهره‌برداری از این مکانهای ورزشی افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صادق ستاری‌فرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اینکه سرانه فضای ورزش دانش‌آموزی نسبت به میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور نصف است، خراسان رضوی و مشهد به واسطه وجود مضجع شریف امام رضا (ع) یکی از استان‌های دارای جاذبه معنوی و آثار تربیتی برای برگزاری مسابقات دانش‌آموزی است.

وی مانع اصلی رشد و توسعه ورزش دانش‌آموزان را عدم پیش‌بینی زیرساخت ورزشی مناسب دانست و افزود: اجرای طرح سلیمانی به ازای هر دانش‌آموز را از ۴۰ به ۴۱ صدم متر مربع ارتقا داد، این درحالی است که در قالب طرح شهید سلیمانی ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در مدت ۱۸ ماه در کشور ایجاد شده است که تحول بزرگی است، صرفاً در خراسان رضوی ۱۳۰ چمن مصنوعی افتتاح شد.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۷ هزار و ۸۰۰ کانون ورزش دانش‌آموزی به عنوان سرمایه‌های ورزش دانش‌آموزی در کشور مشغول فعالیت هستند، همچنین ۷ هزار مجموعه ورزشی در سراسر کشور دایر و ۳۵ رشته فدراسیون‌های ورزشی در حوزه دانش‌آموزی فعالند.

ستاری فرد با اشاره به توجه ویژه دولت به ورزش دانش‌آموزی طی ۲ سال گذشته بیان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه کشور تأمین نیروی انسانی، توسعه و تجهیز حوزه ورزش دانش‌آموزی تأکید شده است، بر این اساس از ابتدای برنامه هفتم سالانه حدود پنج هزار میلیارد ریال به این بخش اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون از نظر مخاطب گستردگی فراوانی دارد و ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در رده‌های سنی مختلف کشور عضو آن هستند، ادامه داد: این نهاد همچنین از جهت تعدد و تنوع رشته‌های ورزشی30 هزار معلم تربیت بدنی را در اختیار دارد که ضرورت توجه به فدراسیون را نمایان می‌کند.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ورزش قوی عنوانی است که ازتأکیدات مقام معظم رهبری است وشناسایی دانش‌آموزان دارای ویژگی‌ها و استعداد‌های خاص ورزشی موجب پشتیبانی از ورزش ملی و قهرمانی می‌شود این درحالی است که برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در مشهد برای نخستین بار در کشور به میزبانی مشهدالرضا با رویکرد جنبه‌های معنوی و اثرگذاری آن انجام شده است.

ستاری فرد خاطرنشان کرد: خراسان رضوی از جهت ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی موجود از نقاط تمرکز فدراسیون در اجرای برنامه‌ها می‌باشد، معمولاً مشهد در تابستان میزبان برگزاری مسابقات ورزشی مختلف است که تلفیق ورزش و معنویت را با خود به همراه دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618373

مهمترین اخبار ایران و جهان: