نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 14:36

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه شهری شیراز

شهردار شیراز گفت: ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری این کلان‌شهر به افتتاح و بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن اسدی همزمان با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی شیراز، گفت: امروز با اعتبار ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ۶۲ پروژه بهره‌برداری، افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز می شود که ۴۱ پروژه به ارزش ۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری و افتتاح رسید. 

او با اشاره به برخی از پروژه‌ها ازجمله سینما استاد امین تارخ و افتتاح بازارچه بزرگ پروتئین، گفت: دیگر پروژه‌ها مانند اتمام عملیات لوله‌گذاری دروازه قرآن با گذشت بیش از ۴ سال از سیل مهیب سال ۹۸،  تعریض و مقاوم‌سازی پل پیرنیا که به یک تهدید تبدیل شده بود، پروژه آب‌نما هوشنمد در بوستان آزادی و دیگر پروژه‌های خرد و کلان این کلان‌شهر را شاهد بودیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در این کلان‌شهر شهر با پشتیبانی همه مسئولان، امام جمعه شیراز، استاندار فارس، اعضای شورای اسلامی شهر، دستگاه‌های خدمات‌رسان و... در  فضایی خوب مشغول به کار هستیم، یادآور شد: از این جهت همدلی و همراهی خوبی در مجموعه مدیریت شهری شیراز شاهد هستیم.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه شهر شیراز در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کرج، تبریز، قم، اصفهان و... خطوط ریلی را امروز در شهر شیراز به جد آغاز کرده است، اظهار کرد: در برخی از جهات نیاز به حمایت دولت و شخص وزیر کشور داریم و امروز مشکل ما در مترو بحث واگن است، چنانچه سرفاصله در خط یک ۱۵ دقیقه و خط ۲ سرفاصله ۳۰ دقیقه است و  این برای مردم شیراز پذیرفته نیست و باید در این موضوع دولت کمک کند.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس کمک و همراهی خوبی با شهر شیراز داشته است اما انتظار ما بیشتر است.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536929

مهمترین اخبار ایران و جهان: