نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 15:24

آژانس بین‌المللی انرژی: تولید نفت ایران در آبان به 3.2 میلیون بشکه نزدیک شد

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود از افزایش 90 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، جدیدترین گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی در مورد تولید نفت در جهان نشان می‌هد، ایران در ماه نوامبر (آبان ماه) روزانه ۳ میلیون ۱۹۰ هزار بشکه نفت در روز تولید کرده که نسبت به ماه پیش از آن یعنی اکتبر ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت اوپک در ماه نوامبر ۲۸.۱ میلیون بشکه در روز بوده است که نسبت به ماه اکتبر۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

تولید نفت عربستان با افزایش ۱۰هزار بشکه‌ای در این ماه به ۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

گروه اوپک پلاس (متشکل از کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی) در ماه نوامبر ۴۳.۰۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده‌اند که این رقم در ماه گذشته یعنی اکتبر ۴۳.۱۴ میلیون بشکه در روز بوده و کاهش ۱۳۰ هزار بشکه‌ای را نشان می‌دهد.

تولید اعضای اوپک پلاس که در توافق کاهش تولید حضور دارند‌، نیز در ماه نوامبر نیز ۳۶.۲۲ میلیون بشکه در روز اعلام شده است که کاهش ۲۷۰ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد.

* ظرفیت پایدار ایران

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، ظرفیت پایدار تولید نفت ایران ۳.۸ میلیون بشکه نفت در روز است. ظرف پایدار بنا بر توضیح این گزارش، ظرفیتی است که طی ۹۰ روز به دست خواهد آمد و برای مدت طولانی حفظ خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608273

مهمترین اخبار ایران و جهان: