نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 22:50

سفر یک روزه استاندار هرمزگان به شرق استان

استاندار هرمزگان طی سفر یک روزه از پروژه های راه سازی شرق استان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز جمعه 1 دی ماه، با همراهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی شرق استان عازم شد.

پروژه راهسازی میناب

بازدید از پروژه راهسازی میناب

اولین مقصد شهرستان میناب بود که با استقبال فرماندار و سایر مسئولان وارد این شهرستان شد.

   استاندار هرمزگان در بدو ورود به میناب با حضور در محور حکمی به تیاب، از پروژه تعریض و بهسازی این محور دو بانده بازدید و با پیمانکار این پروژه گفتگو کرد. 

  این پروژه ٢١ کیلومتری در چند قطعه در حال انجام است که قطعه نخست آن به طول ۱۳۰۰ متر توسط شهرداری و قطعه دوم به طول ۱۸۰۰ متر توسط راهداری تا روستای بازیاری اجرا شده، قطعه سوم به طول ۲/۵ کیلومتر توسط راهداری با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است باند رفت این قطعه تکمیل و باند برگشت منتظر آسفالت از بازیاری تا بلبلی است.  

قطعه چهارم این پروژه نیز به طول ۵ کیلومتر در مرحله خاکریزی از بلبلی تا ماهشهران با پیشرفت ۳۰ درصد و باقیمانده مسیر به طول ۹/۵ کیلومتر منتظر تامین و تخصیص اعتبار است.

پروژه تعریض و بهسازی جاده میناب، سندرک و بشاگرد

  بازدید استاندار هرمزگان از پروژه تعریض و بهسازی جاده میناب، سندرک بشاگرد

مقصد دوم استاندار هرمزگان از پروژه تعریض و بهسازی جاده میناب، سندرک به بشاگرد از ٧ به ١١ متر بازدید کرد. 

   طول کل این مسیر ۵۵ کیلومتر از محدود راهداری قبل از دانشگاه آزاد تا محدوده شهر سندرک است، این پروژه مهم راهسازی در شرق استان در چندین قطعه در حال اجرا است، قطعه اول به طول ۱/۵ کیلومتر از محدوده شهر تا دانشگاه انجام نشده که مقرر شد این قطعه تعیین تکلیف و اجرای آن به راهداری سپرده شود، قطعه دوم به طول ۱/۵ کیلومتر از دانشگاه تا ابتدای کار کرم زاده خاکریزی انجام شده و در حال انجام است.

   قطعه سوم به طول ۶/۵ کیلومتر انجام شده و به بهره برداری رسیده، قطعه چهارم ۸ کیلومتر ( از کارخانه اسفالت کرم زاده تا ورودی کریان) با پیشرفت ۶٠ درصدی در حال انجام است، باقیمانده مسیر به طول ۳۹ کیلومتر نیز نیازمند تامین و تخصیص اعتبار است.

 

پپروژه تعریض و بهسازی ابنیه فنی توکهور و هشتبندی

 


  مهدی دوستی استاندار هرمزگان در ادامه سفر به شرق استان، با حضور در بخش توکهور و هشتبندی از پروژه‌های راهسازی این بخش بازدید کرد.  

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بخش توکهور و هشتبندی تعریض پل انجیرک است، در این پروژه بناست تعداد دهنه از ۳ به ۷ دهنه افزایش یابد همچنین تبدیل آبنما انجیرک به پل، تعریض پل چاه دراز از ۴ دهنه به ۸ دهنه و تبدیل آبنما به پل جعفر آباد چراغ آباد از دیگر قطعه‌های این پروژه است. 

  این پروژه با پیشرفت ٣٠ درصدی در حال انجام است و برای تکمیل آن نیز منابع ملی مورد نیاز جذب و تخصیص خواهد یافت.

پروژه راهسازی رودان


 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در ادامه سفر یک روزه به شرق استان، با حضور در رودان، از پروژه‌های حوزه راهسازی این شهرستان بازدید کرد.

  استاندار هرمزگان ابتدا با حضور در بخش جغین، از پروژه بهسازی و تعریض مسیر جغین به هشتبندی بازدید کرد، این پروژه به طول ۵.۵ کیلومتر است که پیشرفتی بالغ بر ٧٠ درصد دارد. 

بناست با تخصیص اعتبار، این پروژه تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفته و به مردم شریف شرق استان تقدیم شود.

  استاندار هرمزگان سپس با حضور در منطقه اسلام آباد رودان، از نزدیک پروژه پل این منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد، پل اسلام آباد شامل ١١ دهنه ۶ متری بوده و پیشرفت فیزیکی آن ۴٠ درصد است.

   این پروژه نیز در صورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

بیشتر این پروژه ها در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612729

مهمترین اخبار ایران و جهان: