نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 11:52

۱۸ اثر هنری مازندران مهر اصالت گرفتند

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه ۱۸ اثر صنایع دستی استان مهر اصالت دریافت کردند، گفت: در راستای پیگیری مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی ساختمان متروکه انجمن اسلامی به‌عنوان خانه خلاق صنایع افتتاح شده است.

حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در آئین داوری که برای دریافت مهر اصالت ملی تولیدات صنایع دستی منطقه شمال کشور برگزار شد از بین ۴۸ اثر ۱۸ اثر استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی است؛ تا پیش از این هم ۹۹ اثر دارای مهر اصالت ملی بودند.

وی افزود: رویداد دریافت مهر اصالت و نشان مرغوبیت هر دو سال یک بار در کشور برگزار می‌شود و در نهایت آثاری که موفق به دریافت این نشان ملی می‌شوند امکان راه‌یابی در سطح بین‌المللی را به دست می‌آورند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به تشکیل دبیرخانه شورا در سلیم‌آباد تنکابن به‌منظور پیگیری جهانی شدن این روستا، بیان کرد: باتوجه به پیگیری این اتفاق مهم موضوع تعیین تکلیف عرصه‌های منابع طبیعی نیز دنبال می‌شود.

ایزدی با اعلام اینکه ثبت ملی روستای کندلوس هم درحال پیگیری است، تصریح کرد: اتفاق مهم برای هنرمندان منطقه چهاردانگه راه‌اندازی خانه خلاق صنایع‌دستی در اروست بود.

وی گفت: در راستای پیگیری مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی ساختمان متروکه انجمن اسلامی به‌عنوان خانه خلاق صنایع افتتاح شد که این مهم با هدف تبدیل منطقه اروست به‌عنوان روستای ملی چنته دنبال شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595729

مهمترین اخبار ایران و جهان: