نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 19:41

اردکان میزبان دو جشنواره بزرگ قصه‌گویی

داور بین المللی قصه‌گویی گفت: بزرگ‌ترین رویداد قصه‌گویی استانی که تاکنون در استان یزد برگزار شده است، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مهدی آرایی، کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو باخبرنگار فارس از برگزاری همزمان دو جشنواره استانی و بین المللی،قصه گویی در اردکان خبرداد.

وی با بیان اینکه این دو رویداد به لحاظ فرهنگی می‌تواند کارگاه تولید محتوای قصه‌گوییِ خیلی خوبی برای جشنواره بین المللی پیش رو باشد، افزود: ۱۵۵ قصه‌گو در چهار روز به رقابت می‌پردازند و روز پنجم در اختتامیه برگزیدگان معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد:‌بخش دیگر جشنواره استانی غیرحضوری و شامل ۵۰ اثر داستان‌نویسی ، ۳۰ قصه ۹۰ ثانیه‌ای و ۴۰ پادکست است که این آثار به بخش داوری راه یافته و نتایج آن در اختتامیه اعلام شود.

آرایی فرصت و حوصله بومی‌سازی که در یزد اتفاق می‌افتد را جزو نوادر فرهنگی هنری توصیف کرد، گفت: استان یزد از بیست و پنج دوره جشنواره بین المللی قصه‌گویی، بیست و سه دوره پرچم‌دار بوده و کارنامه بسیار درخشانی داشته که محصول اندیشه بومی‌نگری به قصه و قصه‌گویی است.

این داور بین المللی قصه‌گویی افزود: جا دارد از استادان بزرگی چون سرکار خانم فرازمند و جناب استاد شکرانه یاد کنیم که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنگ بنای قصه‌گویی را بنا نهادند.

گفتنی است، این رویداد بزرگ فرهنگی هنری در شهر اردکان شامل دو جشنواره استانی و بین المللی است؛ پنجمین جشنواره استانی قصه‌گویی بومی محلی چله قصه‌ها در روز ۲۱ و ۲۲ آبان و بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی (مرحله استانی) در روز ۲۳ و ۲۴ آبان در حال برگزاری است.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570829

مهمترین اخبار ایران و جهان: