نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 23:02

تاکید دولت بر مردمی‌سازی اقتصادی در همه شئون است

رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و دبیر کارگروه تعاون و مردمی سازی نهاد ریاست جمهوری گفت: تاکید دولت بر مردمی‌سازی در همه شئون دولت مخصوصا بخش اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور مصطفی صالحی راد امروز در جلسه شورای اداری نیشابور که در محل سالن جلسات شهید عابد فرمانداری نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶۸ روز از پیام مقام معظم رهبری "مهار تورم و رشد تولید" گذشته است اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و دبیر کارگروه تعاون و مردمی سازی نهاد ریاست جمهوری افزود: تاکید دولت سیزدهم بر مردمی‌سازی در همه شئون دولت مخصوصا بخش اقتصادی است. از این رو تلاش می‌کنیم در الگوها و مدل‌ها به سمت مردمی‌سازی اقتصادی حرکت کنیم.

وی بیان کرد: با وجود بسیج، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردم نهاد هیچ ضرورتی به حضور دولت نیست و دولت تنها باید حمایت و نظارت کند.

صالحی راد با تاکید بر این نکته که باید برای مولدسازی از منابع و دارایی‌های خرد مردم استفاده کنیم، تصریح کرد: اگر این منابع پای کار اقتصاد بیاید تحول عظیمی را رقم می‌زند.

وی اضافه کرد: در برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی هیچ توجهی به حوزه مولدسازی منابع نشده است و بعد از جنگ تحمیلی به عمد اجازه حضور مردمی را ندادیم. البته بزرگترین چالش در افزایش سطح درگیری مردم در اقتصاد تفرقه است، که باید برای رفع این چالش تدبیری بیاندیشیم.

رسیدن به رشد تولید در گرو حضور و مشارکت مردمی است

صالحی راد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در نیشابور، با اذعان به اینکه رسیدن به رشد تولید در گرو حضور و مشارکت مردم است، عنوان کرد: با ساختارهای محدود و معیوب دولتی نمی‌توانیم به رشد تولید برسیم البته اگر در مشارکت مردمی صرفا سرمایه مهم باشد، باز هم دچار شکست می‌شویم.

وی ادامه داد: قرار نیست ما تولید را بزرگ مقیاس کنیم بلکه قرار است در مقیاس تجمیعی به رشد تولید برسیم از این رو اگر به سمت ایجاد فضا‌های تولید محور، کوچک و متوسط با حضور حداکثری مردم برویم در آن صورت به رشد تولید می‌رسیم.

صالحی‌راد خاطرنشان کرد: اگر تولید اتفاق نیفتد مهار تورم سخت است و تنها حضور آحاد مردم در اقتصاد، سبب رشد تولید می‌شود. البته مدیران ما در این ساختار موجود درگیر یومیه کارهایشان هستند‌.

ریل گذاری دولت گذشته سبب از بین رفتن فضای اعتماد شد

 وی ابراز کرد: ریل‌گذاری دولت در ۸ سال گذشته ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت بود که سبب از بین رفتن فضای اعتماد شد. از این رو یکی از نقاط اصلی در دولت سیزدهم برگرداندن اعتماد از دست رفته است.

صالحی راد بیان کرد: دولت سیزدهم در باب گفتمانی تا حدود زیادی موفق عمل کرده است و اگر دولت رئیسی توفیق خدمت در دور دوم را هم داشته باشد به طور حتم شاهد شکوفایی اقتصاد مردمی خواهیم بود‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605229

مهمترین اخبار ایران و جهان: