نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 16:12

دیدار وزیر امور خارجه قرقیزستان با مقامات اتحادیه اروپا در «لوکزامبورگ»

وزیر امور خارجه قرقیزستان در چارچوب سفر کاری خود به «لوکزامبورگ» با برخی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا دیدار و آخرین وضعیت منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «جین بیک کولوبایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در چارچوب سفر کاری خود به لوکزامبورگ با «ژان آسلبورن» وزیر امور خارجه این کشور، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور اروپا و بین‌الملل اتریش و همچنین «جوتو اورپیلینن» کمیسر اتحادیه اروپا برای مشارکت‌های بین‌المللی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.  

کولوبایف در جریان مذاکرات با آسلبورن مسائل جاری همکاری‌های دوجانبه و چشم انداز افزایش سیاسی، تجاری، اقتصادی، همکاری‌های فرهنگی و بشردوستانه را مورد بحث و بررسی قرار داد. 

در این دیدار طرفین توجه ویژه‌ای به برگزاری دیدارهای متقابل در بالاترین سطوح داشتند. 

در دیدار وزیر امور خارجه قرقیزستان و شالنبرگ نیز موضوعات مشابهی در دستور کار قرار گرفت و کولوبایف نیز موافقت کرد تا رایزنی‌هایی در مورد مسائل کوهستانی در سازمان ملل انجام دهد و امکان تشدید کار مشترک در این راستا را بررسی کند.  

کولوبایف در دیدار با اورپیلینن در مورد پروژه‌های اتحادیه اروپا در حال اجرا در این کشور بحث و تبادل نظر کرد و همچنین در مورد گسترش احتمالی تعامل بین قرقیزستان و اتحادیه اروپا در زمینه‌هایی مانند دیجیتالی شدن، آموزش و پرورش و محیط زیست تبادل نظر کرد. 

طرفین آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌های مثمر ثمر اعلام کردند. 

پایان پیام                                                                                        

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549029

مهمترین اخبار ایران و جهان: