نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 12:17

مراجعه ماهانه ۱۸۱ هزار نفر به مراکز درمانی تحت پوشش بیمه سلامت ایلام

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: ماهیانه ۱۸۱ هزار نفر بیمه‌شده تحت پوشش بیمه سلامت به مراکز درمانی ایلام مراجعه می‌کنند.

رحیمی، مدیرکل بیمه سلامت ایلام، صبح امروز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: هم اکنون ۳۳۸ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: هم اکنون همه افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند اگر جز ۵ دهک اول باشند به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام ادامه داد: ۷۶ درصد جمعیت بیمه شده این اداره‌ کل به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند و هیچ هزینه‌ای بابت دریافت بیمه‌نامه از آن‌ها اخذ نشده است و برای برخی بیمه‌شدگان دیگر که جزو دهک‌های ۶ به بالا می‌باشند تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمه سلامت از نظر کمیت کامل شده و همه افراد را تحت پوشش دارد، از بعد کیفی نیز باید فعالیت‌های خود را گسترش  و ارتقاء دهیم.

وی درباره مراکز طرف قرارداد این بیمه نیز یادآور شد: هم‌اکنون ۴۶۰ موسسه درمانی در سطح استان و ۲۴ دفتر پیشخوان که عمدتاً در مناطق محروم مستقرند، طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی اظهار داشت: ماهیانه ۱۸۱ هزار مراجعه بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت به مراکز درمانی داریم، که این عدد معادل روزانه ۶ هزار مراجعه و هر ساعت ۲۵۰ بار مراجعه کننده است.      

رحیمی در پایان درباره پوشش داروهای بیمه سلامت نیز تاکید کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ قلم دارو در تعهد بیمه سلامت است که قشر روستاییان و عشایر از اقلام داروهای مورد تعهد برابر ضوابط بهره‌مند می‌شوند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603529

مهمترین اخبار ایران و جهان: