نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 20:07

استان البرز بیشترین تعداد خیرین کشور را دارد

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: استان البرز یکی از استان‌هایی که بیشترین تعداد خیرین را دارد و همین باعث شده این سامانه در این استان رونمایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی، عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه «سخا» که در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه، گفت: این نوع کودک کشی و انسان کشی در هیچ دوره از تاریخ سابقه نداشته است. 

وی با بیان اینکه بیگناهان بسیاری توسط رژیم صهیونیستی در غزه کشته‌اند بی سابقه بوده، بیان کرد: قطعا این جنایات بدون حمایت‌های آمریکا، انگلیس و سایر سلطه گران شدنی نبود.

بختیاری ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر نظام سلطه در جهان که در راس آنها آمریکا، اسراییل و انگلیس قرار دارد سرنگون شود و جبهه مقاومت در سوریه، غزه، عراق، یمن و ... پیروز شود.

وی در خصوص هدف راه‌اندازی سامانه سخا، گفت: با این تعداد خیر و حجم کمک‌هایی که انجام می‌دهند، نباید فقیر و نیازمندی داشته باشیم و با راه اندازی این سامانه شرایطی فراهم می‌شود که خیرین بدون اینکه نیاز باشد خودشان محله به محله بگردند و فقرای واقعی را شناسایی کنند، به راحتی بتوانند به جامعه هدفشان کمک کنند.

این مقام مسوُول با بیان اینکه سامانه سخا ظرفی است که نیازمندان هم می‌توانند با حفظ کامل شان و عزت نفس، اطلاعات خود را وارد و از حمایت‌های خیرین برخوردار شوند، تصریح کرد: برای راه اندازی این سامانه نهادهای زیادی درگیر بودند و نتیجه نهایی حاصل تلاش جمعی است.

وی با بیان اینکه استان البرز یکی از استان‌هایی که بیشترین تعداد خیرین را دارد، افزود: همین باعث شده این سامانه در این استان رونمایی شود.

بختیاری ادامه داد: خیران البرزی نه تنها در این استان بلکه در دور افتاده ترین روستاهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و ... به نیازمندان کمک می‌کنند و کارهای بزرگی برای کاهش فقر انجام می‌دهند.

وی اشاره‌ای به هدف اصلی دولت کرد و گفت: هدف اصلی ما این است که سامانه سخا توسط خیرین اداره شود و دولت صرفا فضای پشتیبانی این سامانه را به عهده داشته باشد. 

بختیاری در پایان افزود: بدون شک اگر این فضا را در اختیار مردم قرار دهیم و رفع فقر به  شکل مردمی قرار بگیرد، روزی میرسد که فقر مطلق در کشور از بین می‌رود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556973

مهمترین اخبار ایران و جهان: