نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 12:46

ناامیدی رهبر اقلیت سنا از تصویب لایحه مرزی دو حزبی

رهبر اقلیت سنای آمریکا عنوان کرده که لایحه مرزی دو حزبی «شانس چندانی» برای تبدیل شدن به قانون را ندارد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میچ مک کانل» رهبر اقلیت سنا عنوان کرد که بعید به نظر می رسد که لایحه مرزی دو حزبی سنا «شانس چندانی» برای تبدیل شدن به قانون را داشته باشد چرا که تعداد زیادی از سناتورهای جمهوری‌خواه می‌گویند که علیه آن در مجلس نمایندگان آمریکا رای خواهند داد.

مک کانل در جریان کنفرانس خبری جمهوری خواهان در سنا عنوان کرد: ما بحث گسترده ای در مورد اینکه آیا این لایحه می تواند به قانون تبدیل شود یا نه داشتیم و طبق اظهارات رئیس مجلس نمایندگان برای ما کاملا مشخص است که این لایحه به قانون تبدیل نخواهد شد.

«مایک جانسون» بارها اعلام کرده است که لایحه مورد نظر سنا به محض ورود به مجلس نمایندگان از بین خواهد رفت. چرا که مخالفت‌های بسیاری بر سر آن وجود دارد. به رغم تمام مخالفت هایی که از سوی رئیس مجلس نمایندگان نسبت به این لایحه مطرح شده است، رهبر اقلیت سنا به سناتور «جیمز پل لنکفورد» بابت مذاکرات شکل گرفته در سنا حول این لایحه تبریک گفته است و خاطر نشان کرده که شورای ملی گشت مرزی، قانونی را که مهاجرت غیرقانونی را محدود می کند، مورد تایید قرار داده است.

مک کانل عنوان کرد: می‌خواهم به سناتور لنکفورد به خاطر اقدامات فوق العاده‌اش در جریان مذاکره با طرف مقابل و جلب حمایت شورای مرزی تبریک بگویم. با این حال به نظر من هیچ شانسی برای تبدیل این لایحه به قانون وجود ندارد.

لایحه دو حزبی امنیت مرزی و کمک های خارجی دولت آمریکا برای سال جاری از سوی سنای آمریکا ارائه شده است و به موجب آن پیشنهاد مبلغ ۲۰ میلیارد دلار جهت برقراری امنیت مرزها ارائه شده است. جانسون لایحه مذکور را بدتر از چیزی که تصور می‌کرد، دانسته و به مجلس سنا هشدار داده که در بدو ورود به مجلس نمایندگان از بین می رود.

ارزش کلی لایحه مذکور ۱۱۸ میلیارد دلار است که ۶۰ میلیارد دلار آن جهت کمک به اوکراین بوده و ۱۴.۱ میلیارد دلارش جهت کمک به رژیم صهیونیستی. مبلغی هم برای کمک به متحدان کشورهای هند و اقیانوس آرام در نظر گرفته شده است.

مخالفت رئیس مجلس نمایندگان با لایحه مذکور همزمان با حمایت شدید جو بایدن از تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون صورت می گیرد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663929

مهمترین اخبار ایران و جهان: