نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 16:50

آغاز دومین پویش ملی سلامت اجتماعی یاریگران زندگی

دومین پویش ملی سلامت اجتماعی یاریگران زندگی توسط شبکه مردمی شمیم با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور اطلاع رسانی از خطرات مواد مخدر صنعتی و پیش سازهای آن برای افراد کودک و نوجوان برگزار می شود.

به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، دومین پویش ملی سلامت اجتماعی یاریگران زندگی برای پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد از تاریخ ۱۲ بهمن به مدت ۲۴ روز توسط فعالین استانی و مردمی شبکه شمیم در استان ها و محلات کشور با شعار «از پشت شیشه مرگ دیده میشه» ادامه خواهد داشت.

مخاطب این پویش کشوری پسران و دختران جوان و نوجوان کشور هستند.

این پویش بزرگ کشوری مسائل مهمی را از جمله تغییر الگوی مصرف مواد از سنتی به صنعتی و کاهش سن اعتیاد را بیان می کند. از دلایل به وجود آمدن این مساِئل می توان از ارزان شدن مواد مخدر صنعتی، دسترسی آسان و سریع به مواد مخدر صنعتی، عوارض شدید بلندمدت مواد صنعتی، سرعت تبدیل معتاد به معتاد متجاهر در مصرف مواد مخدر صنعتی، معرض خطر قرار گرفتن نسل آینده کشور و  آسیب پذیری بالای کودک و نوجوان در برابر عوارض مواد مخدر نام برد.

اهداف اصلی این پویش مردمی انتقال پیام نسل پاک به نوجوانان، ترسیم خطرات مواد مخدر برای نسل آتی جامعه، جلوگیری از افزایش میل مواد سنتی به صنعتی در کشور و خطرات مصرف مواد مخدر برای بانوان، خواهد بود.

علاقه‌مندان به شرکت در این پویش ملی، می توانند آثار ارزشمند خود را در قالب های پیشنهادی زیر تا تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۲ ارسال کنند:

برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی
طراحی پوستر
برگزاری لایو اینستاگرام
راه اندازی کانال اطلاع رسانی و تولید محتوا
تولید کلیپ
موشن گرافیک
یادداشت و مصاحبه و گزارش
ایده های اطلاع رسانی به اعضا ساختمان، محله و...
قصه گویی، نقاله خوانی
تولید داستان مکتوب
اجرای برنامه عروسک گردانی
اجرای تئاتر
طراحی کاریکاتور
شعر
و هرگونه ایده خلاقانه در تولید و اجرای محتوای مرتبط

در این طرح ۲۰ ایده برتر دومین پویش ملی سلامت اجتماعی یاریگران زندگی برای پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد در رساندن پیام به مخاطبین، جایزه ۱ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

آیین اختتامیه پویش، در تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و تاریخ اعلام نتایج آثار داوری شده از طریق کانالهای ارتباطی به اطلاع خواهد رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659273

مهمترین اخبار ایران و جهان: