نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 09:18

مهمترین شاخصه حضرت ابوالفضل(ع) ولایت‌پذیری بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶انصارالمهدی( عج) زنجان گفت: مهمترین شاخصه حضرت ابوالفضل(ع) ولایت‌پذیری و حمایت از دین مبین اسلام بود.

حجت‌الاسلام محبعلی احدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶انصارالمهدی( عج) زنجان در گفت‌و گو با فارس با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)و روز جانباز اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه حضرت ابوالفضل(ع) ولایت‌پذیری و حمایت از دین مبین اسلام بود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶انصارالمهدی( عج) زنجان افزود: جانبازان عزیز با ایثار و از خودگذشتگی خویش از عزت و اقتدار کشور دفاع و مخلصانه در راه خدا جهاد کردند و تمام هدفشان سربلندی نظام و کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی حضرت ابوالفضل(ع) تسلیم بودن در  برابر مقام ولایت و امام خویش بود و مخلصانه گوش‌به‌فرمان امام حسین(ع) بود و تا آخرین‌نفس از ولایت و حریم ولایت دفاع کرد.

احدی با بیان اینکه جانبازان عزیز نیز با پیروی از آن حضرت در طول دوران انقلاب از کشور و نظام دفاع کردند و جزء افتخارات و سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند، تصریح کرد: جانبازان به همه ملت ایران درس شجاعت و از خودگذشتگی دادند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ ۳۶انصارالمهدی( عج) زنجان با اشاره به فلسفه نام‌گذاری تولد حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان روز جانباز اظهار کرد: حضرت عباس(ع) الگوی تمامی جانبازان ما در دفاع مقدس هستند. ایشان در واقعه کربلا با وجود مقطع شدن اعضای بدنشان جان‌نثاری کردند و دست از حمایت از اسلام و امام‌زمانشان برنداشتند و این سبب ماندگاری نام باعظمت ایشان در تاریخ اسلام تا قیامت شد.
 
وی با تاکید بر وجود مبارک حضرت عباس(ع) به‌عنوان الگو برای جانبازان حاضر در جبهه‌های نبرد دفاع مقدس اذعان کرد: امروز جانبازان عزیز ما به تبعیت از این اسوه ولایت‌پذیری، با وجود زخم‌ها و جراحت‌های شدید جانبازی مکرر و با ایثار و فداکاری در راستای تحقق اسلام ناب محمدی و پیروی از سرور خود بارها در میدان نبرد حضور می‌یافتند و به مقام رفیع شهادت نائل می‌شدند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669629

مهمترین اخبار ایران و جهان: