نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 20:02

ماشین کشتار رژیم صهیونیستی دوباره شتاب گرفت

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح و تداوم جنگ و خونریزی از سوی نتانیاهو می تواند برای ایالات متحده آمریکا و دولت بایدن به عنوان متحد اصلی این رژیم نیز تبعات جدی سیاسی به دنبال داشته باشد.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - نورنیوز نوشت: سرانجام علی رغم مخالفت‌های جدی جامعه جهانی و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی در مورد حمله  این رژیم به رفح،ارتش اسرائیل بامداد دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه اعلام کرد؛ موجی از حملات هوایی را علیه «اهداف مهم» گروه حماس در رفح جنوبی ترین شهر باریکه غزه انجام داده است.

تصاویر منتشر شده از شهر رفح در شبکه های اجتماعی نشان دهنده وارد شدن آسیبهای جدی به مناطق مسکونی و زیر ساختهای این شهر و شهادت تعداد زیادی از ساکنین است که عمده آنها زنان و کودکان هستند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد؛ در پی حملات بامداد امروز حدود ۱۰ تن شهید و شمار دیگری زخمی شده‌اند.

شهر رفح که تنها گذرگاه غزه به مصر در آن واقع شده در حال حاضر حدود ۱/۵ میلیون نفر جمعیت دارد. بخش زیادی از ساکنین رفح، مهاجرینی هستند که مناطق شمالی غزه را ترک کرده اند و برای مصون ماندن از بمبارانهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه پناه آورده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در تماسی تلفنی با نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد؛ عملیات نظامی در رفح نباید بدون برنامه‌ای معتبر و قابل‌اجرا برای تضمین امنیت و حمایت از یک میلیون آواره فلسطینی پناه‌گرفته در این منطقه باشد.

رسانه های صهیونیستی گفتگوی بایدن و نتانیاهو را که حدود ۴۵ دقیقه به طول انجامید، «چالشی» عنوان کرده اند. 

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد؛ بایدن در مکالمه تلفنی با نتانیاهو گفت که نابودی حماس و تضمین امنیت طولانی‌مدت رژیم صهیونیستی هدف مشترک واشنگتن و تل آویو است.

در این بیانیه تاکید شده؛ رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با نتانیاهو بر ضرورت استفاده از پیشرفت در مذاکرات برای آزادی همه اسرا در اسرع وقت تاکید کرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن خواستار اتخاذ تدابیری فوری برای افزایش کمک‌های ارسالی به غزه شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا به درخواست‌های مطرح شده در خصوص خودداری این رژیم از حمله به رفح واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از کشورهایی که از اسرائیل خواسته اند به رفح حمله نکنند گفت؛«کسانی که می‌گویند تحت هیچ شرایطی نباید وارد رفح شویم، اساساً می‌گویند جنگ را بباز و حماس را در آنجا حفظ کن.»

مصر نیز که نگران هجوم آوارگان فلسطینی از رفح به خاک این کشور است به اسرائیل هشدار داده که هرگونه جابه‌جایی دسته‌جمعی فلسطینی‌ها به خاک این کشور، توافقنامه صلح چند دهه‌ای و روابط امنیتی نزدیک بین دو کشور را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش رسانه های صهیونیستی، دفتر نخست‌ وزیری این رژیم نیز اعلام کرده که حمله به رفح برای نابودی چهار گردان از نیروهای حماس که در رفح هستند انجام می شود. 
در حال حاضر حمله به رفح متوقف شده اما به نظر می رسد حملات رژیم صهیونیستی به این شهر طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

در حالی که پس از اجلاس پاریس و تهیه پیش نویس موافقتنامه آتش بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی، کشورهای مصر،قطر و آمریکا که مبتکر طرح آتش بس هستند، نسبت به احتمال شکل گیری آتش بس و مبادله اسرا اعلام خوش بینی کرده اند ،نتانیاهو که سرنوشت سیاسی خود را در گرو تداوم جنگ و بحران می داند تمایلی به توقف درگیری ها و تبادل اسرا ندارد.

مخالفت‌های سیاسی و اعتراضات گسترده خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی که به صورت گسترده و در روندی مستمر ادامه دارد تاکنون نتوانسته نتانیاهو را از تداوم جنگ که آسیبهای مالی،انسانی و اعتباری سنگینی برای این رژیم داشته، منصرف کند.

تداوم جنگ و خونریزی از سوی نتانیاهو می تواند برای ایالات متحده آمریکا و دولت بایدن  به عنوان متحد اصلی این رژیم نیز تبعات جدی سیاسی به دنبال داشته باشد.

در حالی که کمپین‌های داخلی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها به عنوان بخش مهمی از فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا آغاز شده تظاهرات گسترده مردمی در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به سیاستهای واشنگتن در حمایت از کشتار فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی ،فضای انتخاباتی در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

بایدن که به نظر می‌رسد کاندیدای اصلی دموکرات‌ها در انتخابات آتی نیز باشد به شدت نگران تاثیرپذیری کمپین انتخاباتی خود و دموکرات‌ها از تداوم جنایت رزیم صهیونیستی بر علیه فلسطینیان است.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669373

مهمترین اخبار ایران و جهان: