نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 12:33

توجه به هشدار سطح نارنجی در مناطق شمالی اردبیل

اردبیل_اردبیل_ رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌ آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی توجه به هشدار سطح نارنجی در مناطق شمالی اردبیل توصیه می‌شود.

شهرام کوثری مهر در گفت‌وگو خبرنگار مهر با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری‌های جوی در منطقه و سطح استان طی امروز است، اظهار کرد: بر این اساس توجه به هشدار شماره ۲۶ سطح نارنجی صادر شده روزهای قبل توصیه می‌شود.

وی افزود: همچنین با توجه به هسته بارشی فعال متمرکز روی شمال آذربایجان شرقی و مناطق غربی و شمالی استان اردبیل، از حوالی ظهر تا امشب در شهرستان‌های انگوت، گرمی و اصلاندوز و با شدت کمتر در شهرستان‌های مشگین شهر، بیله سوار و پارس‌آباد بارش باران به صورت رگبار باران و رعدوبرق توأم با تگرگ پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: پیش بینی این حجم از بارش در این مناطق می‌تواند موجب سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی شهری و برون شهری شود.

کوثری مهر ادامه داد: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده با توجه به شرایط فصلی و محلی در بعدازظهرها بویژه در روز یکشنبه رشد ابر، رگبار موقت باران و رعدوبرق احتمال می‌رود.

وی با بیان اینکه تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد، گفت: به همشهریان و کوهنوردان توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و حضور در مسیر رودها خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286673

مهمترین اخبار ایران و جهان: