نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 09:12

تظاهرات ۱۲۰ هزار نفری مردم کره شمالی علیه واشنگتن

مردم کره شمالی در سالروز جنگ کره، با حضور در خیابان‌های پایتخت این کشور، خواستار «جنگ انتقام‌جویانه» علیه آمریکا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از رسانه‌های کره شمالی اعلام کرد که هم‍‌زمان با هفتادوسومین سالگردِ آغاز جنگ کره، هزاران نفر از مردم کره شمالی با حضور در شهر پیونگ‌یانگ شعار «جنگ انتقام‌جویانه» علیه آمریکا را سرد دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند و شعارنوشته‌هایی (پلاکارد) با عنوان «تمام سرزمین آمریکا در تیررس موشک‌های ماست»، «آمریکای امپریالیست ویرانگر صلح است» حمل می‌کردند.

به نوشته این خبرگزاری، کره شمالی اکنون «قوی ترین سلاح موثر برای مجازات امپریالیست های آمریکا» را در اختیار دارد و «انتقام جویان در این سرزمین با اراده‌ای تسلیم ناپذیر بی‌صبرانه در انتظار انتقام از دشمن هستند.»

۷۰ سال است که کره شمالی و جنوبی در وضعیت جنگ هستند، زیرا جنگ بین آنها در سال های ۱۹۵۰- ۱۹۵۳ (جنگ کره) به آتش‌بس ختم شد و نه یک معاهده صلح.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تنش بین آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی افزایش یافته و پیونگ‌یانگ در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز سئول و واشنگتن و انجام رزمایش‌های پیاپی در مرزهای کره شمالی، آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309729

مهمترین اخبار ایران و جهان: