نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 18:30

آموزش و پرورش آستارا کمبود نیروی انسانی دارد

آستارا- رئیس آموزش و پرورش آستارا گفت: با کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش این شهرستان مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن خالق وردی‌پور امروز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا، اظهار کرد: برنامه ریزی و هدف گذاری برای اوقات فراغت در آستارا مورد توجه است.

وی از برقراری ۴۲ پایگاه به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان آستارا خبر داد و افزود: این پایگاه‌ها با هدف غنی سازی و رونق بخشی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تشکیل می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش آستارا ادامه داد: این پایگاه‌ها در کنار کانون‌ها با برگزاری کلاس‌های ورزشی، فرهنگی و هنری در فصل تابستان تلاش دارند که شرایطی را فراهم کنند تا دانش‌آموزان روزهای خوب و خوشی را سپری کنند.

خالق وردی‌پوربا بیان اینکه برنامه‌های شاد و نشاط‌آوری برای دانش آموزان فراهم می‌شود، گفت با برگزاری آزمون متمرکز مدرسه‌های نمونه دولتی در آستارا ۲ مدرسه و در مجموع ۱۸۰ نفر دانش‌آموز بر اساس آزمون جامع متمرکزی که در شهرستان خواهیم داشت، به هر مدرسه حدود ۹۰ نفر راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه امسال ۶۰ هزار نفر در مجموع از طریق این آزمون متمرکز قرار است در نقاط مختلف کشور جذب شوند، افزود: داوطلبان از امروز می‌توانند کارت ورود به آزمون خود را در سامانه مورد نظر ببینند و این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که آموزش و پرورش شهرستان هیچ‌گونه دخل و تصرفی در تعیین و یا تصحیح سوالات نخواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش آستارا با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در این نهاد آموزشی مشهود است، گفت: کمبود نیروی انسانی و معلم در آموزش و پرورش آستارا به یک چالش تبدیل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306173

مهمترین اخبار ایران و جهان: