نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 13:50

کشف یک گونه ماهی ۱۲ میلیون ساله توسط محقق گیلانی

رشت- «سیدحامد موسوی ثابت» استاد گروه شیلات دانشگاه گیلان به کمک محققانی از ترکیه و آلمان موفق شد یک گونه ماهی ۱۲ میلیون ساله زنده را در رودخانه‌های ایران کشف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سیدحامد موسوی ثابت» عضو هیأت علمی گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان و سرپرست یک گروه تحقیقاتی ایرانی به همراه محققان ترکیه‌ای و آلمانی موفق به کشف یک گونه ماهی ۱۲ میلیون ساله زنده شدند.

این گونه ماهی به مناسبت نزدیک شدن به ۸ تیر روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و به یاد قربانیان سلاح‌های شیمیایی به نام «رضا» نامگذاری شد.

حامد موسوی ثابت سرپرست این تحقیق مشترک با اشاره به روند تحقیقات این پروژه بیان کرد: این طرح تحقیقاتی با همکاری محققانی از دانشگاه‌های ترکیه و برلین آلمان انجام شد.

وی با بیان اینکه قدمت گونه کشف شده به بیش از ۱۲ میلیون سال قبل باز می‌گردد ادامه داد: قدیمی‌ترین گونه شناخته شده زنده از این گروه از ماهیان در منطقه غرب آسیا است.

این محقق ایرانی محل زیست این گونه کشف شده را در رودخانه‌های ایران، ترکیه و عراق عنوان کرد و گفت: تعداد زیادی از این گونه در این مناطق زندگی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312929

مهمترین اخبار ایران و جهان: