نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 08:45

بیش‌از یک میلیون نفر، مسافر ناوگان عمومی بوشهر شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 200 هزار مسافر از شهرستان‌های استان به سایر نقاط کشور و یا داخل استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 200 هزار مسافر از شهرستان‌های استان به سایر نقاط کشور و یا داخل استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده‌اند.

وی افزود: این تعداد مسافر به وسیله 590 دستگاه انواع وسایل نقلیه عمومی سفر کرده‌اند. در این مدت 53 درصد مسافران با اتوبوس، 41 درصد با مینی بوس و 6 درصد با سواری کرایه عمومی جابجا شدند.

این مقام مسؤول ادامه داد: میزان جابجایی مسافران در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش و از نظر تعداد سفر 60 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در این مدت 41 درصد از سفرها درون استانی و 59 درصد سفرها برون استانی بوده است، اعلام کرد: اصلی‌ترین مقاصد سفر بوشهری‌ها به فارس، تهران و خوزستان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: ۳۸ شرکت مسافری، یک هزار و 730 راننده و ۱۱۴۰دستگاه ناوگان مسافری در استان بوشهر مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1328973

مهمترین اخبار ایران و جهان: