نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 21:40

تولید ۱۵۰ هزار تن گندم در استان بوشهر/ برداشت ۴ برابر شد

بوشهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید ۱۵۰ هزار تن گندم در استان بوشهر گفت: برداشت گندم در استان چهار برابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوذر منفرد عصر دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: وظیفه شرکت بازرگانی دولتی در تأمین و توزیع کالاهای اساسی بسیار مهم است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که جمال زارعی مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر انجام داد ورود نخستین کشتی حامل گندم به بندر بوشهر بود که با مساعدت کارکنان این مجموعه رکورد بسیار خوبی به جا گذاشته شد.

منفرد با اشاره به تولید گندم در سال زراعی جاری در ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان گفت: امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شد که این میزان تولید نسبت به سال قبل افزایش بیش از ۴ برابر دارد.

برقراری امنیت غذایی

جمال زارعی مدیرکل سابق غله استان بوشهر با تشکر از مجموعه اقتصادی استان و به ویژه جهاد کشاورزی گفت: خدا را شاکر هستم که امروز با خاطری جمع توانستیم در حوزه امنیت غذایی شرایط خوبی را برای مردم رقم بزنیم.

رضا تنگستانی مکان، مدیرکل جدید غله استان بوشهر نیز پس از قدردانی از خدمات مدیرکل قبلی غله، مجموعه‌های استانداری و جهاد کشاورزی را دعوت کرد تا بیش از پیش پشتیبان این اداره باشند.

وی افزود: اداره غله از توانمندی و ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که از اعتماد مجموعه استانداری و جهاد کشاورزی به اینجانب قدردانی می‌شود و شرمنده خون شهدا نشویم.

در این مراسم رضا تنگستانی مکان به عنوان سرپرست جدید غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر معرفی و از خدمات جمال زارعی مدیرکل قبلی تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347873

مهمترین اخبار ایران و جهان: