نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:54

اتوبوس‌های گردشگری شهر اصفهان جمعه‌ها خدمات می‌دهند

اصفهان- معاون حمل‌‎ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: خط اتوبوس گردشگری با سرفاصله ۶۰ دقیقه‌ای از ساعت ۶ صبح تا ۲۰ شب در روزهای جمعه خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حق‌شناس اظهار داشت: براساس تجربه موفق نوروز ۱۴۰۲ و تجربیات موجود در شهرهای مختلف جهان، از جمعه هفته گذشته، ۲۶ خردادماه، به مناسبت هفته صنایع دستی و گردشگری، یک خط اتوبوس گردشگری در شهر اصفهان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه خط اتوبوس گردشگری با سرفاصله ۶۰ دقیقه‌ای از ساعت ۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ روزهای جمعه خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: اتوبوس‌های این خط و ایستگاه‌های عبوری با برچسب‌هایی مشخص شده است.

معاون حمل‌‎ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مسیر اتوبوس گردشگری از میدان امام حسین (ع) مقابل مسجد باب‌الرحمه آغاز می‌شود و با عبور از خیابان آیت‌الله شمس‌آبادی، خیابان شهید مطهری، پل آذر، خیابان‌های توحید و نظر، ناژوان، رینگ سوم ترافیکی به سمت کوه صفه (بزرگراه‌های شهیدان حبیب‌الهی، میثمی و اقارب‌پرست)، پایانه صفه، خیابان‌های هزارجریب، آزادگان، فیض و آبشار اول، پل بزرگمهر، خیابان‌های بزرگمهر و ولی‌عصر (عج)، میدان امام علی (ع)، خیابان‌های هاتف، نشاط، فرشادی، استانداری و باغ گلدسته، به میدان امام حسین (ع) می‌رسد.

حق شناس با بیان اینکه خط اتوبوس گردشگری مانند یک لوپ (دایره)، برای بازدید از امکان تاریخی، تفریحی و گردشگری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: شهروندان و گردشگران می‌توانند از این خط برای رسیدن به سی‌وسه‌پل، محله جلفا، محدوده ناژوان، مجموعه گردشگری صفه، پایانه صفه، تحت فولاد، پل خواجو، باغ گل‌ها، مسجد جامع و میدان امام خمینی (ره) استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهروندانی که می‌خواهند به مصلای نماز جمعه عزیمت کنند نیز می‌توانند از این خط استفاده کنند، تأکید کرد: شهروندان و گردشگران می‌توانند پیشنهادها و انتقادهای خود درباره خط اتوبوس گردشگری را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند تا در هفته‌های آینده این موارد اصلاح شود.

به گفته وی چهار دستگاه اتوبوس روزهای جمعه، خط اتوبوس گردشگری را پوشش می‌دهد، البته بنا بر نیاز شهروندان قابلیت افزایش ناوگان وجود دارد.

حق‌شناس اضافه کرد: این خط تا پایان تابستان فعال است و در صورت نیاز در طول سال نیز خدمت‌رسانی خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302273

مهمترین اخبار ایران و جهان: