نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 11:36

۵۵ درصد صنعت استان سمنان در گرمسار استقرار دارد

گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه ۵۵ درصد صنعت کل استان سمنان در گرمسار استقرار دارد، گفت: این موضوع توجه جدی به دانش بنیان‌های حوزه صنعت را می‌طلبد.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۵۵ درصد کل صنایع استان سمنان در شهرستان گرمسار استقرار دارد و این موضوع می‌طلبد تا نگاه ویژه ای به حوزه دانش بنیان‌های صنعتی شود، تاکید کرد: شهرک‌های متعدد فعال صنعتی یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان گرمسار در کنار منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد زیاد مراکز دانشگاهی و علمی و همچنین پتانسیل‌های صنعتی و نیروی جوان کار در زمره پتانسیل‌های ویژه گرمسار و آرادان محسوب می‌شوند، افزود: به واسطه این ظرفیت‌ها نیاز است که پارک علم و فناوری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شهرستان‌های گرمسار و آرادان، اقدامات جدی را صورت دهد.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه در راستای ارتقای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دیداری با رئیس و معاونان پارک علم و فناوری استان سمنان صورت گرفت و مطالبات جامعه دانش بنیان منطقه انتقال یافت، گفت: توجه بیشتر به پارک علم و فناوری گرمسار و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شهرستان در زمره مباحث مطرح شده در این نشست بود.

مطهری با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت برای اشتغالزایی و رشد تولید به خصوص در بخش‌های صنعت و کشاورزی در زمره دیگر موضوعاتی است که ما در گرمسار و آرادان بر آن تاکید داریم، گفت: طبق اعلام پارک علم و فن آوری استان سمنان ۲۱ درصد تسهیلات استان در سال جاری در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و فن آوری به میزان ۱۱۰ میلیارد ریال در پارک علم و فناوری گرمسار به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.

وی افزود: طبق اعلام پارک علم و فناوری استان سمنان همچنین ۳۲ درصد از سهم استان سمنان از خط اعتباری صندوق نوآوری و پژوهش ملی به پارک گرمسار اختصاص یافته و راه اندازی پارک علم و فن آوری شهرستان آرادان و تأسیس اولین خانه خلاق در حوزه‌ی محتوا و اسباب بازی در شهرستان گرمسار در برنامه‌های این مجموعه قرار دارد که امیدواریم در این زمینه اقدامات عملی خوبی نیز صورت گیرد.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه بیشترین شرکت‌های دانش بنیان استان در سال ۱۴۰۱ در گرمسار مستقر بوده است، گفت: این نشان گر ظرفیت‌های عظیم در بخش‌های دانش بنیان در شهرستان گرمسار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1101529

مهمترین اخبار ایران و جهان: