نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 07:04

تجیهز سیستم ایکس‌ری در پایانه‌های مرزی کردستان/ توجه به معیشت مرزنشینان یک ضرورت است

استاندار کردستان با مهم شمردن تجیهز سیستم ایکس‌ری در پایانه‌های مرزی کردستان، گفت: تحقق این امر به امر صادرات و واردات کالا در گمرکات مرزی سرعت می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در نشست شورای توسعه پایدار شرق و غرب کشور که به ریاست وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد به تشریح ظرفیت‌های مرزی استان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای صادرات و واردات کالا از مرزهای استان، تجهیز هر چه قوی‌تر گمرکات استان به دستگاه‌های پیشرفته ایکس‌ری برای سرعت‌بخشی به روند کار امری ضروری است.

فعال‌شدن بازارچه‌های مرزی محور دیگر سخنان زارعی‌کوشا در این نشست بود و گفت: تحقق این امر کمک بزرگی به معیشت مرزنشینان خواهد کرد و لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط در عملیاتی شدن این امر مهم اقدام لازم را به عمل آورند. 

وی در ادامه به مسئله راهبردی  افزایش صددرصدی حضور آحاد مردم استان کردستان به خصوص در شهر سنندج در اجتماع عظیم ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: این مسئله آورده‌ای مهم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و لازم است رسانه‌ها در بیان و ارائه این دستاوردها فعالانه‌تر نقش ایفا کنند. 

استاندار کردستان همچنین به همایش هزار نفری جمعیت ماموستایان استان کردستان اشاره داشت و گفت: برایند این اتفاقات مبارک نشان از وفاداری مردم و نخبگان استان به آرمان‌های انقلاب و ناکامی دشمنان در پیشبرد اهداف‌شان است.

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر معیشت جمعیت ماموستایان در استان، گفت: اولی‌ترین کار توجه به معیشت ماموستایان عزیز است و در این خصوص با شخص ریاست جمهوری هم مکاتبه و گفت‌وگو کرده‌ام که انشاءالله بتوانیم در این جهت گام‌های جدی بر داریم.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1065429

مهمترین اخبار ایران و جهان: