نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 21:00

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محور قدیم کاشان – قم در روز طبیعت

رئیس پلیس راه استان اصفهان از ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محور قدیم کاشان– قم در روز طبیعت خبر داد.

اصغر زارع رئیس پلیس راه استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به منظور رفاه حال مسافران و روان‌سازی عبور و مرور در روز طبیعت تدابیری در این خصوص اتخاذ و تمهیداتی در نظر گرفته شده که از تمامی رانندگان می‌خواهیم همکاری لازم را با مأموران پلیس راه داشته باشند.

وی افزود: بر این اساس از ساعت ۷ صبح روز ۱۳ فروردین ماه تا ساعت ۲۴ همان روز تردد تمامی وسایل نقلیه باری شامل تریلر، کامیون و کامیونت به غیر از حاملان مواد سوختی، بهداشتی و کالاهای اساسی و فاسد شدنی و خودروهای دارای مجوز در محور کاشان–قم و بالعکس ممنوع است.

زارع گفت: با توجه به اینکه امروز و فردا بسیاری از مسافران و گردشگران به وطن خود باز می‌گردند و با حجم بالای تردد در این دو روز مواجه هستیم به همین جهت توصیه می‌کنیم که رانندگان حتماً زمان سفر خود را مدیریت کنند و زمان بازگشت به ساعات پایانی تعطیلات نوروز موکول نکنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: از شهروندانی که در روز طبیعت به باغ‌ها و تفرجگاه‌های بیرون شهرها مراجعه می‌کنند هم توصیه می‌کنیم قوانین و مقررات رانندگی را در هنگام تردد رعایت کرده، از قرار دادن سبزه بر روی خودرو و یا انداختن آن به سطح آسفالت جاده و از پارک کردن خودرو و استراحت در حاشیه جاده خودداری کنند.

وی تصریح کرد: همچنین توصیه می‌کنیم مراقب کودکان خردسال خود باشند و هنگام توقف در کنار جاده آن‌ها را به حال خود رها نکنند.

۱۳ مجروح در حوادث جاده ای اصفهان

زارع در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تصادفات جاده‌ای گفت: ساعت ۱۱ صبح امروز تصادف یک دستگاه خودروی سواری سمند با سواری راین به پاسگاه پلیس راه شاهین شهر– کاشان اطلاع داده شد که بلافاصله مأموران این پاسگاه در محل حادثه حضور یافتند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه در این حادثه بنابر اعلام اورژانس ۸ نفر از جمله ۲ مرد، ۵ زن و یک کودک مصدوم و راهی بیمارستان شدند، افزود: کارشناسان پس از بررسی دقیق صحنه تصادف حرکت خلاف جهت خودروی سواری راین را علت این تصادف اعلام کردند.

وی بیان کرد: همچنین غروب روز گذشته نیز یک دستگاه خودروی سواری پراید با وانت پیکان در محور جعفرآباد حوزه پاسگاه پلیس راه اصفهان –شهرکرد با یکدیگر برخورد کردند که در نتیجه این حادثه ۵ نفر مجروح شدند.

زارع در خصوص علت این حادثه گفت: کارشناسان پلیس راه تجاوز به چپ خودروی سواری پراید را علت اصلی این تصادف اعلام کردند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1121730

مهمترین اخبار ایران و جهان: