نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 17:07

فضای نقادی باید گسترش یابد

شهرکرد_امام جمعه شهرکرد گفت: برای شنیدن نقدها باید ظرفیت خود را بالا ببریم و فضای نقادی گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: در آیه ۴۴ این سوره ابراهیم خداوند به پیامبرش می‌فرماید، مردم را از روز عذاب بترسان، مردم در این روز به خداوند می‌گویند که به ما مهلت بدهید و به دنیا برگردانید، اما به آن‌ها گفته می‌شود که عذاب و بلا به تأخیر نمی‌افتد و مهلت تمام شده است.

وی با اشاره به اینکه انسان باید مداوم و مستمر یک حالت خوف داشته باشد و نگذارد که فرصت‌ها از دست برود تصریح کرد: امام علی علیه السلام در روایتی می‌فرماید: از حماقت انسان همین بس که فرصت‌های خود را از دست بدهد، یعنی فرد وقتی در حالت سلامتی، جوانی، شادی، نعمت، فراغت و قوت است، آخرت خود را به دست آورد، نباید تنها سرگرم امور دنیوی شویم، مسئولانی که فرصت خدمت دارند، افرادی که دارای مال هستند و … باید از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

حجت الاسلام نکونام بیان داشت: باید در دنیا فضیلت بکاریم تا بتوانیم در آخرت خوبی درو کنیم، مراقب باشیم فرصت‌ها را از دست ندهیم، نظام جمهوری اسلامی فرصت خدمت را برای دولتمردان و مردم فراهم کرده است، اگر فرصت از دست برود، گرفتار غصه می‌شویم.

وی تشریح کرد: نماز به افزایش تقوا در زندگی کمک می‌کند، برای انجام گناه بازدارندگی دارد، اما این نماز نباید با غفلت همراه باشد، متأسفانه نماز در زندگی ما نور ایجاد نمی‌کند، بکوشیم نماز را با مراقبت و به جماعت اقامه کنیم تا تقوا در ما افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام نکونام در بخش دیگر از صحبت‌های خود به هفته هلال‌احمر، اشاره کرد و گفت: خدمات قابل توجهی از سوی هلال احمر داده می‌شود که باید مورد توجه قرار بگیرد، ساز و کاری در این مجموعه وجود دارد تا با ساماندهی و سازماندهی نیروهای امدادگر در حوادث به یاری مردم بشتابد، این مجموعه باید مورد حمایت قرار بگیرد.

نکونام عنوان کرد: نماز جمعه پیوند بین مردم و مسئولان را تقویت می‌کند، مسئولان برای پاسخگویی بهتر به مردم در میعادگاه‌های نماز جمعه هر هفته میز خدمت برپا می‌کنند و مردم برای حل مشکلات خود می‌توانند به مدیران حاضر در نماز جمعه مراجعه کنند، این مسئله رضایتمندی بین مردم ایجاد می‌کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: برای شنیدن نقدها باید ظرفیت خود را بالا ببریم، از یکدیگر مطالبات و نقدهایی داریم، نقد باید ناصحانه باشد و شکننده نباشد، باید از نقد استقبال کنیم، مدیر باید تحمل بالا در شنیدن نقد و مطالبات داشته باشد، شرایط داخلی نیز به‌گونه‌ای است که این مسئله اقتضا می‌کند، باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در کام مردم شیرین جلوه کند.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه جمهوری اسلامی جایگاه والایی در محور مقاومت و منطقه پیدا کرده است گفت: سفر ریاست جمهوری به سوریه بازتاب جهانی داشت و تلاش دشمن برای کمرنگ کردن آن بی‌نتیجه بود، مردم باید این شیرینی را با رفتار مسئولان و بالا بردن رضایتمندی در داخل کشور بچشند.

وی اذعان داشت: اگر گره‌های زندگی مردم حل نشود و با مشکلات معیشتی روبرو باشند، این دستاوردها تلخ می‌شود، امسال باید رضایتمندی مردم افزایش پیدا کند، تعامل مسئولان با مردم باید بیش‌تر شود، سلاح‌های دشمن یکی پس از دیگری از کار افتاده است، مردم با بصیرت به دشمن میدان ندادند، با ایستادگی سلاح تحریم بی اثر شد، امروز سلاح دشمن این است که بر طبل ناامیدی بکوبد و مردم را ناامید کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190474

مهمترین اخبار ایران و جهان: