نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 16:50

وجود دشمن مشترک وجه تشابه ایران و عربستان است

زنجان-امام جمعه زنجان تاکید کرد: یکی از وجه اشتراکات ایران و عربستان، داشتن دشمن مشترک است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته زنجان با یادآوری اینکه ایران اسلامی همواره تلاش کرده است تا با کشورهای همسایه ارتباط نزدیک داشته باشد، گفت: بدون شک وجه تشابه همه این ارتباطات، لحاظ کردن مصالح و منافع کشور بوده است.

وی با اشاره به مذاکره اخیر ایران با چین و عربستان، اظهار کرد: آنچه که مسلم است، این است که چین به این موضوع آگاه است که اقتدار آمریکا باعث خواهد شد که منافع پرجمعیت‌ترین کشور دنیا به خطر بیفتد؛ از طرفی عربستان نیز بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیده است که آمریکا فقط به دنبال سوء استفاده از آن‌ها بوده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه وجود دشمن مشترک، وجه اشتراک ایران و عربستان در دنیای امروز است، ادامه داد: بدون شک اگر همه این موارد را کنار یکدیگر قرار دهیم، خواهیم دید که این مذاکره کاملاً به نفع مصالح ایران اسلامی بوده است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه شرایط کنونی اقتصاد کشور ایجاب می‌کند که گام‌های محکم و جدی در راستای تحقق شعار سال‌های اخیر که محور آن‌ها حول موارد اقتصادی است، برداشته شود، خاطرنشان کرد: اهتمام به تحقق شعار سال که با درایت تمام از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شود، موجبات بهبود شرایط اقتصادی کشور را فراهم خواهد کرد.

وی با یادآوری قرار داشتن در روزهای پایانی سال، تداخل بهار طبیعت با بهار دل‌ها را به فال نیک گرفته و افزود: بدون شک تقارن ماه میهمانی خدا با بهار طبیعت برکات زیادی را برای مردم مسلمان ایران اسلامی به دنبال داشته و باید از این ماه عزیز نهایت بهره‌مندی را ببریم.

امام جمعه زنجان در ادامه با تاکید بر اهتمام جدی به سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: آمار حاکی از آن است که امروزه اقدمات خوبی در راستای اشتغال‌زایی و تولید در حوزه دانش‌بنیان انجام شده و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097874

مهمترین اخبار ایران و جهان: