نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 23:10

۲۰ میلیون اصله درخت در ۴ سال آینده در فارس کاشته می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: قرار است در مدت ۴ سال آینده یک میلیارد درخت در ایران کاشته شود که سهم استان فارس ۲۰ میلیون اصله درخت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امروز مسئولان، دانشگاهیان و دوستداران محیط زیست در دانشگاه شیراز در نشست شهر سبز و آیین‌های درختکاری شرکت کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در این نشست گفت: قرار است در مدت ۴ سال آینده یک میلیارد درخت در ایران کاشته شود که سهم فارس از این تعداد ۲۰ میلیون اصله درخت است.

منصور رضایی افزود: با توجه به معاهدات جهانی همه کشور‌ها موظف به کاشت درخت هستند و کشور ما هم در این بخش تعهداتی دارد که باید به سرانجام برسد.

پدر علم آب شناسی ایران و استاد دانشگاه شیراز هم گفت: در حوزه بختگان سه سد ساخته و هزاران چاه حفر شده که آب‌های زیرزمینی را بیش از حد برداشت میکنند.

عزت اله رئیسی افزود: آب رود کر از سال ۱۳۸۶ قطع شده و اگرهم آبی به بختگان وارد شود از حوزه‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه شوری بختگان به ۳۵۰ هزار میلی گرم در لیتر رسیده است گفت: به دلیل مقدار کم آب و میزان نمک فراوان در دریاچه بختگان آب شور دریا چه وارد آبخوان‌های اطراف آن شده است،  یعنی سالی ۱۰ تا ۲۰ متر در سال پیش روی دارد.

 رئیسی گفت: قبلاً هزار میلیون متر مکعب از دریاچه آب تبخیر می‌شد و سبب بالا رفتن رطوبت هوا تامین نیاز آبی درختان و گیاهان می‌شد، اما حالا باید با منبع به انجیرستان‌های استهبان آب رساند.

پایان پیام / ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1064930

مهمترین اخبار ایران و جهان: