نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 15:42

انهدام باند مسلحانه قاچاق در سیستان و بلوچستان/3 تن مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان و معتادان متجاهر نیز 3 تن مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد.

سردار دوستعلی جلیلیان  امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی به سرنخ هایی از قاچاق محموله سنگین مواد مخدر توسط اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال 3 محموله مواد مخدر از شهرستان های شمالی و جنوبی استان به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، افزود: تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس با کنترل تحرکات اعضای این باند سرانجام در 72 ساعت گذشته تیمی از اعضای این باند مسلح را که با 5 دستگاه خودرو سواری پژو 405 در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر در شهرستان های " ایرانشهر-خاش و نیکشهر "بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

سردار جلیلیان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در این عملیات، با اقدام ضربتی جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان و شهرستان ها ، 6 سوداگر مرگ دستگیر و 5 دستگاه خودرو سواری پژو 405 نیز متوقف شد.

سردار جلیلیان خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، 1 تن و 607 کیلو انواع مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش به همراه 3 قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات کشف کردند.

 

اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان و معتادان متجاهر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان و معتادان متجاهر گفت: طرح مبارزه با خرده فروشان و معتادان متجاهر تا رضایتمندی کامل مردم و وضعیت قابل قبول در این زمینه، ادامه خواهد داشت. 

سردار جلیلیان در خصوص اجرای طرح سراسری مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مطالبات بحق مردم و تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور طرح سراسری و گسترده مبارزه با خرده فروشان و معتادان متجاهر در شهرستان های استان به صورت همزمان به اجراء در آمد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اشراف اطلاعاتی و شناسایی محل و مخفیگاه خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر افزود: بر اساس گزارشات و اطلاعات بدست آمده به صورت هدفمند و برابر قانون با خرده فروشان مواد مخدر برخورد خواهد شد.

وی تأکید کرد: پاسخگویی به دغدغه مردم عزیز را اولویت کاری خود می دانیم و در این زمینه محکم، قاطع و در خور شأن شهروندان عزیز عمل خواهیم کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان با تقدیر و تشکر از همکاری خوب دستگاه قضائی و دیگر سازمان های استان با پلیس، گفت: طرح مبارزه با خرده فروشان و معتادان متجاهر تا رضایتمندی کامل مردم و وضعیت قابل قبول در این زمینه، بصورت مستمر دردستور کار پلیس استان قرار دارد.

وی با اشاره به کشفیات چشمگیر مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح  تاکنون در استان مقدار 3 تن  انواع مواد مخدر کشف و 118 نفر معتاد متجاهر، 49 نفر خرده فروش دستگیری داشته ایم.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1066730

مهمترین اخبار ایران و جهان: