نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 20:34

۸۶ عنوان کتاب چاپ شده است/۱۶۱ روز تا اجلاسیه نهایی

اردبیل- دبیر کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: ۸۶ عنوان کتاب در قالب کنگره شهدای استان اردبیل چاپ و منتشر شده است.

علیرضا حسن‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۶۱ روز زمان برای برگزاری اجلاسیه نهایی فرصت داریم و در این مدت سعی ما بر این است تا با برنامه‌های متنوع استان را برای برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام آماده و مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: هر چند کار در این استان با تأخیر شروع شده اما از آذرماه سال گذشته و در قالب کنگره‌های شهدای استان‌ها ما نیز تدارک ویژه‌ای را برای کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در نظر گرفتیم تا زمینه برای برگزاری اجلاسیه نهایی در تابستان سال آینده فراهم آید.

دبیر کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: استان اردبیل در یک سال اخیر رنگ و بوی شهادت به خود گرفته و ما از هر فرصتی برای معرفی و شناساندن شهدای والامقام و چاپ و انتشار وصایای آنها اقدام کردیم و سعی ما بر این خواهد بود تا در ۱۶۱ روز باقیمانده نیز در قالب این کنگره که به نام «شهدای کربلا تا چالدوران و از چالدوران تا دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم» نامگذاری شده، ادای دینی را به شهدای والامقام داشته باشیم.

حسن‌زاده افزود: در قالب ۲۴ کمیته استانی و ۱۵ کمیته شهرستانی فعالیت‌ها در قالب برنامه‌های متنوع آغاز شده و شورای سیاست‌گذاری کنگره نیز با مسئولیت استانداری هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی را انجام داده است.

وی مهمترین و شاخص‌ترین برنامه‌ها را در آستانه برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در گام اول با همکاری آموزش و پرورش و نوسازی مدارس مصمم شدیم تا تمام مدارس کانکسی به میمنت این رویداد در استان اردبیل جمع‌آوری و بساط آنها برچیده شود.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این رابطه ۲۶ مدرسه کانکسی در استان اردبیل تبدیل به فضای آموزشی مناسب شده و تا اجلاسیه نهایی نیز بساط مابقی مدارس کانکسی نیز برچیده خواهد شد.

وی بیان کرد: آبرسانی به روستاها و حمایت از ۳۴ زوج نابارور نیز دیگر برنامه ویژه کنگره شهدای استان اردبیل است که بخشی از هزینه درمان این ناباروری را پرداخت می‌کنیم و قرار است نام این فرزندان نیز به نام شهدا مزین شود.

حسن‌زاده از تدارک ویژه هنرمندان و گروه‌های جوان در این حوزه برای پاسداشت شهدا خبر داد و اظهار کرد: انیمیشن شهید بالازاده تولید و آماده پخش شده و بعد از عید نوروز از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.

وی تولید فیلم‌ها و آثار مستند با محوریت «نقش استان اردبیل در دفاع مقدس» را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا کتاب شهدای استان را نیز تولید و عرضه کنیم و در همین زمینه ۸۶ عنوان کتاب چاپ و منتشر شده است.

حسن‌زاده برگزاری کارگاه آموزشی ۵۰ نویسنده جوان را نیز در قالب این کنگره یادآور شد و گفت: سعی ما بر این است تا با برگزاری این رویدادها زمینه و بستر تربیت نویسندگان انقلابی را از بین نسل جوان شایسته مهیا کنیم.

دبیر کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل یاد و خاطره شهدای مجاهد، مدافع حرم و مدافع امنیت را یادآور شد و افزود: در هفته سربازان گمنام امام عصر (عج) قرار داریم که شایسته است از تلاش‌ها و مجاهدت‌های این سربازان سلحشور قدردانی کنیم که در دفاع از این سرزمین شب و روز نمی‌شناسند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077630

مهمترین اخبار ایران و جهان: