نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 00:37

بشار اسد و پوتین چهارشنبه با هم دیدار می‌کنند

روسای جمهور روسیه و سوریه قرار است روز چهارشنبه درباره تحولات منطقه با هم گفتگو کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کاخ کرملین به عنوان دفتر ریاست جمهوری روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «بشار اسد»، رؤسای جمهور روسیه و سوریه روز چهارشنبه در مسکو گفتگو و مذاکره خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «بشار اسد»، رئیس‌جمهور جمهوری عربی سوریه در روز ۱۵ مارس در کرملین گفتگو خواهند کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه شامگاه سه شنبه در سفری رسمی به همراه هیئت عالی رتبه وارد مسکو شد و مورد استقبال مقامات دولت روسیه قرار قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از بشار اسد رئیس جمهور سوریه در فروگاه فنوکووا در مسکو و طبق مراسم تشریفات از رؤسای جمهور انجام شد.

میخائیل بوگدانف نماینده ویژه پوتین و معاون وزیر خارجه روسیه به همراه الکساندر یفیموف سفیر روسیه در دمشق و بشار الجعفری سفیر سوریه در مسکو از بشار اسد استقبال کردند.

در این مراسم سرود دو کشور نواخته شد.

پوتین و اسد آخرین بار در سپتامبر ۲۰۲۱ زمانی که رئیس جمهور سوریه به مسکو آمده بود، با یکدیگر دیدار کردند. اسد پیش از آن نیز چندین بار برای گفتگو با همتای روس خود به مسکو سفر کرده بود، از جمله در ماه مه ۲۰۱۸، نوامبر ۲۰۱۷ و اکتبر ۲۰۱۵، رئیس جمهور سوریه به روسیه سفر کرده بود. رؤسای جمهور روسیه و سوریه همچنین در نوامبر ۲۰۲۰ یک نشست مجازی برگزار کردند و در ابتدای فوریه امسال نیز تلفنی گفتگو کرده بودند.

از سوی دیگر، ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه نیز طی سال‌های اخیر دو بار در دسامبر ۲۰۱۷ و ژانویه ۲۰۲۰ برای دیدار با بشار اسد به سوریه سفر کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093574

مهمترین اخبار ایران و جهان: