نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 11:22

طراحی دوگانه منافقین - ساواکی‌ها برای نجات ایران! /آینده ایران در راهبرد آمریکا چیست؟ + فیلم

در راهبرد آمریکا تکلیف مناطق مجاور مرزی و اقوام نشین مشخص است. امّا حکمران مناطق مرکزی نظیر تهران هنوز مشخص نیست. قرائن حاکی از آن است که دست برتر در رقابت مجاهدین خلق و شبکه ساواک با فرقه رجوی است.

فارس پلاس؛ روایت روز - بزرگترین راهپیمایی قرن پانزدهم ایران روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ثبت شد. این راهپیمایی نشان داد که فروپاشی جمهوری اسلامی امری محال است. بر همین اساس، اکنون مجال مناسبی برای تامل در راهبرد آمریکا مبنی بر ایران بدون جمهوری اسلامی است. راهبردی که در شنبه تاریخی گذشته توسط مردم ایران دفن شد.

آینده ایران: وحدت تجزیه طلبان علیه ایران!

اتحاد علیه ایران هسته‌ای (UANI) مهرماه ۱۳۹۸ به صورت موازی دو اجلاس موسوم به گردهمائی بین‌المللی برای آینده ایران و نشست سالانه UANI درباره ایران را در نیویورک برگزار کرد. این نهاد در زمره معدود نهادهای فراجناحی آمریکاست و اعضای آن ائتلافی از سیاستمداران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا و مقامات امنیتی بلوک ناتو می‌باشد.

رئیس فعلی اتحاد علیه ایران هسته‌ای «مارک والاس» سفیر دولت جمهوری‌خواه بوش در سازمان ملل و رئیس هیئت مدیره آن «جو لیبرمن» سناتور دموکرات کنگره است. شورای مشاورین اتحاد علیه ایران هسته‌ای ۳۲ عضو دارد. افراد ذیل از جمله اعضای مشاورین هستند:

  • دنیس راس (عضو ۵ دولت کارتر، ریگان، بوش، کلینتون و اوباما در آمریکا بولتون (مشاور امنیت ملی دولت ترامپ)،  تامیر پاردو (رئیس اسبق سازمان تروریستی موسادآگوست هنینگ (رئیس اسبق سرویس اطلاعات خارجی آلمانچارلز گاتری (رئیس اسبق ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیسنویل جونز (وزیر اسبق امنیت انگلیس)، اروین کاتلر (دادستان و وزیر دادگستری سابق کاناداجولیو ترسی (وزیر خارجه سابق ایتالیا) و نورمن رول (رئیس اسبق میز ایران در جامعه اطلاعاتی آمریکا موسوم به ODNI).


رئیس و شورای مشاورین اتحاد علیه ایران هسته‌ای (UANI)

پامپئو (رئیس اسبق CIA و وزیر خارجه وقت آمریکا) سخنران ویژه اجلاس سالانه UANI در مهر ۱۳۹۸ بود. السبهان (وزیر دولت عربستان در امور کشورهای خلیج فارس)، بن راشد آل خلیفه (سفیر بحرین در آمریکا)، ران درمر (سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا)، نزار زکا (جاسوس دستگیر شده در ایران)، سیکورسکی (وزیر خارجه اسبق لهستان) و مایکل ماکوفسکی (رئیس نهاد موسوم به موسسه یهود برای امنیت ملی آمریکا) از دیگر سخنرانان اجلاس بودند.


لیست سخنرانان نشست مهر ۱۳۹۸  اجلاس سالانه اتحاد علیه ایران هسته‌ای

نهاد تروریستی اتحاد علیه ایران هسته‌ای با این عقبه قدرتمند از بلوک ناتو و متحدان آمریکا، گردهمایی آینده ایران را برگزار کرد. مارک والاس در رابطه با این گردهمایی گفت: «این اولین بار در تاریخ از زمان انقلاب ایران است که چنین طیف گسترده‌ای از رهبران و نمایندگان گروه‌های اپوزیسیون ایرانی در یک کنوانسیون برای آینده ایران گردهم می‌آیند.»

در میان حاضرین نامی از پهلوی‌چی‌ها و اسامی افراد سطح پایینی نظیر علینژاد نبود. منظور رئیس اتحاد علیه ایران هسته‌ای از طیف گسترده مخالفان نظام شامل گروه‌های ذیل بود:

  • حزب مرکزی آذربایجان، جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز (الاحوازی)، حزب خلق بلوچستان، سازمان چریک‌های فدایی خلق، حزب دموکرات آذربایجان جنوبی، سازمان خبات کردستان ایران، کنگره ملیت‌های ایران فدرال (اعضا: حزب ادعایی تضامن دموکراتیک اهواز، حزب دموکرات آذربایجان، حزب دموکرات کردستان، حزب کوموله کردستان، سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران، شورای موقت سوسیالیست‌های چپ ایران) و سازمان مجاهدین خلق!


فهرست اپوزیسیون حاضر در گردهمایی ایران آینده

 دولت ترامپ از طرف مردم ایران به مجاهدین خلق وکالت داده بود و این گروه را جایگزین جمهوری اسلامی می‌دانست! البته شروع این راهبرد از دولت اوباما - بایدن در سال ۲۰۱۲ بود و «کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا، این سازمان جنایتکار را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد.

گفتنی است که این سازمان تروریستی شکل کار را یاد گرفته و تحت عناوین دیگری فعالیت می‌کند. عناوینی نظیر «شورای ملّی مقاومت ایران» یا «سازمان جوامع ایرانی آمریکا». کادر نمایه آن نیز از ابریشمچی به شبنم مددزاده درحال تغییر چهره است. از نظر مالی هم به حسابِ  شاهزاده‌های سعودی نظیر ترکی الفیصل (رئیس اسبق استخبارات عربستان) متصل شدند. 

فیلم زیر سخنرانی ترکی الفیصل خطاب به چریک‌های مجاهدین خلق برای استواری در جهاد علیه جمهوری اسلامی است! از جمله سوابق ۲۰ سال ریاست استخبارات این شاهزاده سعودی، پشتیبانی مالی چریک‌های عرب-افغان‌ در افغانستان بود که منجر به تشکیل القاعده شد.

سازمان تروریستی منافقین مورد تایید هر دو حزب بالاخص جمهوری‌خواهان آمریکا است و به عنوان دولت مرکزی تهران و مناطق فارس‌نشین در فردای خیالی براندازی تعیین شده است. از همین روست که خالد عزیزی سخنگوی حزب تروریستی دمکرات کردستان در سوئیس اعلام کرد با مجاهدین خلق بر سر خودمختاری کردستان به توافق رسیده است!

 

دولت تهران در طرح آمریکا متعلق به کیست: منافقین یا ساواکی‌ها؟!

شاید این سوال پیش آید که سازمان مجاهدین خلق بر چه اساسی به سایر تجزیه طلبان وعده می‌دهد؟ پاسخ آن را در اظهارات مقامات آمریکایی می‌توان یافت.

روز ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ نیز ۱۶۵ نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از طرح «مریم رجوی برای آینده» حمایت کردند.  «پامپئو» وزیر خارجه دولت ترامپ و متهم ردیف اول در پرونده ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی،  روز ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در نشست منافقین گفت:‌ «می‌خواهم [سخنرانی خود را] با به‌رسمیت شناختن رئیس‌جمهور منتخب مریم رجوی شروع کنم. شورای ملی مقاومت ایران تحت رهبری او در حال پی‌ریزی یک جمهوری آزاد، مستقل و دموکراتیک در ایران است!»

«مایک پنس» نائِب رئیس جمهوری آمریکا در دولت ترامپ،  تیر ۱۴۰۱ در کمپ مجاهدین خلق اظهارات جالبی درباره جایگزین جمهوری اسلامی به زبان آورد و گفت: «یکی از بزرگترین دروغ‌هایی که رژیم حاکم به خورد دنیا داده این است که هیچ جایگزینی برای وضعیت موجود وجود ندارد. حال آن‌که یک جایگزین وجود دارد - یک جایگزین کاملاً سازمان‌یافته، کاملاً آماده، کاملاً واجد شرایط و مورد حمایت مردمی.»

معاون ترامپ جایگزین نظام را اینگونه معرفی کرد: «بگذارید از مریم رجوی و همهٔ کسانی که اینجا در اشرف ۳ گردهم آمده‌اند قدردانی کنم که به‌مردم خودتان در ایران امید می‌بخشید. تعهد کانون‌های شورشی شما به دمکراسی، حقوق‌بشر و آزادی تمامی شهروندان، نمایی از یک ایران آزاد و الهام‌بخش جهان است.»

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و عضو اتحاد علیه ایران هسته‌ای مرداد ۱۴۰۱ گفت: «یک جایگزین عملی [در ایران] وجود دارد، جایگزینی که مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت (نام خود انتسابی منافقین) در داخل ایران برای ایجاد آن تلاش می‌کنند.»

امّا دولت بایدن همزمان با مجاهدین خلق، درحال پروموت کردن یک طیف موازی شامل بازماندگان رژیم پهلوی است. شاکله این طیف در نشست دانشگاه جرج تاون واشنگتن مشاهده شد. فرزند ذکور محمدرضا پهلوی به همراه سه عضو دیگر یعنی اسماعیلیون، علی‌نژاد و نازنین بنیادی از جمله این طیف است. لمپن‌هایی مثل کریمی، فرخ نژاد و سایر سلبریتی‌های آمریکانشین هم نه از داخل و نه از سوی اپوزیسیون جدّی گرفته نمی‌شوند.


دیدار بنیادی با کاملا هریس ، آنتونی بلینکن و جک سالیوان

امّا این طیف توان رویارویی با تشکیلات منسجم و دارای عقبه امنیتی - نظامی مجاهدین خلق را ندارد. لذا ساواکی‌ها در وقایع پاییز ۱۴۰۱ وارد میدان شدند. روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ نیز «پرویز ثابتی»  حکمران امنیتی ایران در آخرین دهه سلطنت پهلوی از سایه بیرون آمد.

در واقع رقابت اصلی در اپوزیسیون میان مجاهدین خلق و ساواک است.


پرویز ثابتی - حاکم امنیتی ایران در آخرین دهه سلطنت پهلوی

در راهبرد آمریکا تکلیف مناطق مجاور مرزی مشخص است. امّا حکمران مناطق مرکزی نظیر تهران هنوز مشخص نیست. قرائن حاکی از آن است که دست برتر در رقابت مجاهدین خلق و شبکه ساواک با فرقه رجوی است.

شاید این سوال پیش آید که مجاهدین خلق فاقد پشتوانه مردمی هستند. در پاسخ باید گفت که رژیم پهلوی نیز فاقد پشتوانه مردمی است. دلیل این مدعا نیز کارزار وکالت به رضا پهلوی است.

جمعیت ایران ۸۵ میلیون نفر است. از این تعداد قریب به ۶۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند در کشور وجود دارد. سلبریتی‌های فراری نظیر کریمی (تبلیغ کننده وکالت به پهلوی) نیز ظاهراً بیش از ۱۰ میلیون دنبال کننده دارند امّا  نهایتاً پس از گذشت یک ماه، ۵۰۰ هزار نفر به پسر محمدرضا رای دادند!

این درحالی است که دانش آموزان سال گذشته کارزار تعطیلی مدارس به دلیل کرونا راه انداختند و توانستند در عرض یک ماه بیش از ۸۰۰ هزار رای جمع کنند! تعداد آرای باطله آخرین انتخابات در سال ۱۴۰۰ نیز ۳/۷۲۶/۸۷۰ رای بود! این موضوع نشان داد نه پهلوی در داخل حامی دارد و نه تعداد دنبال کننده‌های اینستاگرامی و ادعای محبوبیت سلبریتی‌ها واقعی است.

از طرفی، محبوبیت اصلاً مهم نیست! جان و خون انسان در دوران جمهوری اسلامی محترم است. پس از جمهوری اسلامی تپه‌ای از جنازه هم در خیابان‌های تهران ایجاد شود، هیچگونه بازتابی نخواهد داشت. نمونه آن کشتار خونین میدان «رابعه العدویه» قاهره در سال ۲۰۱۳ است.

ژنرال السیسی  پس از کودتا (با پشتیبانی عربستان و امارات) قریب به ۲۰۰۰ نفر را طی ۲ ساعت کشت! تصاویر جنایات علنی بود. معترضین را زنده زنده آتش زدند و بدن آن‌ها تبدیل به ذغال شد. امّا هیچ واکنشی از سوی دولت‌های غربی شنیده نشد. چون السیسی گزینه ریاض و تل‌آویو بود.

آمار مختلفی از تعداد کشته‌های تظاهرات اعتراضی به اقدام ارتش در برکناری مرسی وجود ندارد. وزارت بهداشت مصر تعداد کشته‌های میدان رابعه و النهضه را حدود ۲ هزار نفر اعلام کرد، اما مخالفان تعداد کشته شدگان را بسیار بیش از این تعداد می‌دانند و  رقم ۸ هزار نفر را ذکر می‌کنند.


کشتار ۲۰۰۰ هزار نفر در دو ساعت توسط ارتش مصر!
تاریخ کشتار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

سوال اصلی این بود: آینده ایران در راهبرد نهایی آمریکا چگونه است؟ پاسخ این است که در راهبرد آمریکا اساساً ایرانی وجود ندارد که بخواهد شکلی داشته باشد. کشور در بهترین حالت به دوران پیش از سلسله صفویه  باز خواهد گشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1044174

مهمترین اخبار ایران و جهان: